Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaş, Prof. Ali
dc.contributor.authorDiri, Elif
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:25Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15508
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532394en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 36-72 aylar arasında okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 50 öğrencinin anne-baba algılarını incelemektir. Bu doğrultuda çocukların anne-baba algıları hangi değişkenlerin etkilediği belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale ilinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 25 kız, 25 erkek toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları, araştırmacı tarafından oluşturulan "Demografik Bilgi Formu" ve "Anne- Babamızı Tanıyor muyuz? " soru formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yapılarak elde edilmiş, tablolaştırılmış ve cümleler halinde yorumu yapılmıştır. Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 50 öğrenci ile yapılan görüşmede; babalarının eğitim düzeylerinin annelerine oranla daha yüksek olduğu, çalışma hayatında da babaların annelere oranla daha fazla yer aldığı tespit edilmiştir. Anne-babaların eğitim düzeylerinin artması özerkliği getirmiş ve aileler geleneksel geniş aile yapılarından uzaklaşıp çekirdek aile yapısına evrilmiştir. Ebeveynlik stilleri, otoriter ve baskıcı tutumdan uzaklaşıp, demokratik ve hoşgörülü tutuma evrilmiş, eşler arasında görev dağılımı cinsiyet temelli olmaktan uzaklaşıp, sorumluluk alma ve iş bölümü yapma yönünde değişim tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this search; to examine parent perceptions of 50 students who attend pre-school education institutions between 36-72 months.It was determined which variables affected children's parental perceptions. The study group of the research is composed of 50 students, 25 girls and 25 boys, who continue to pre-school education institutions in Kırıkkale province. Data collection tools; the ' demographic information form ' and ' do we know our parents ' question form are used that are created by the researcher. The data of the study were collected by the interview technique which is the qualitative research method. The data were obtained by descriptive analysis, tabulated and interpreted in the form of statements. At the interview with 50 students attending pre-school education institution; the education levels of their fathers are higher than their mothers and the fathers are found to be more involved in their working lives than their mothers. Increasing parents' level of education has brought autonomy and families have evolved from traditional large family structures to core family structures. Parenting styles have shifted away from authoritarian and repressive attitudes, evolving a democratic and tolerant attitude, shifting the task distribution among spouses away from being gender-based, changing the way to take responsibility and divide the job.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleOkul öncesi eğitim öğrencilerinin anne-baba algılarının incelenmesi (36-72 ay)en_US
dc.title.alternativeInvestigations of mother and father pre-school education students (36-72 months)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster