Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaştan, Y.Nuray
dc.contributor.authorKılıç, Sibel
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15517
dc.descriptionYÖK Tez ID: 214298en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki öğrencilerin saldırgan davranışlar ve bu konuda yapılan çalışmalar ile ilgili yönetici algılarını saptamaktır. Bu amaçla öğrencilerin saldırgan davranış göstermelerinin nedenleri araştırılıp uzman görüşleri alınarak hazırlanan görüşme formu, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilere sunulmuş; öğrencilerin saldırgan davranış göstermelerinin nedenleri, bu konuda yapılan ve yapılması gereken çalışmalara ilişkin yönetici algıları belirlenmiştir. Araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın evrenini 2006?2007 öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde görev yapan ilköğretim okulu yöneticileri (müdür ve müdür yardımcıları) oluşturmaktadır. Kırıkkale il merkezinde bulunan 48 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 45 müdür, 75 müdür yardımcısı olmak üzere toplam 120 okul yöneticisinin 30 tanesi araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir: 1. Araştırma sonuçlarına göre yöneticiler öğrencilerde fiziksel ve sözel saldırgan davranış görüldüğünü belirtmişlerdir. Bu davranışların özellikle kontrolsüz ortamlarda görüldüğünü de ifade etmişlerdir. 2. Araştırma sonuçlarına göre yöneticiler saldırgan davranış gösteren öğrencilerin ailesi ile işbirliği içinde olunması ve bu konuda gerekli rehberlik çalışmalarının yapılması gerektiği görüşündedirler. Ayrıca bu davranışlarını önlemek için gerekli çalışmaların yapılması gerektiğini de belirtmişlerdir. 3. Okul yöneticilerinin öğrencilerin saldırgan davranışlar gösterme nedenlerinin en büyüğünün ailelerinin yaptıkları hatalar olduğunu düşündükleri görülmüştür. Bunun yanında çevre, okul, arkadaş, yaş, cinsiyet, fiziksel ortam, kitle iletişim araçları, akademik başarısının da etkili olduğu görüşündedirler. 4. Okul yöneticileri bu davranışları önlemek için sosyal hizmet alanında, eğitim programlarında, rehberlik ve seminer çalışmaları alanında, sosyal etkinlikler alanında ve kitle iletişim etkilerini azaltmak konularında çalışmalar yapılması gerektiğini düşüncesindedirler.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine director perceptions about aggressive attitudes of primary school students and researches about this issue. With this purpose, interview form which is prepared by researching the reasons of students? aggressive attitudes and by seeking the opinions of an expert has been presented to the directors at primary schools and director perceptions have been determined about the aggressive attitudes of students and researches that are done and that sould be carried out . In this research the method of interview has been used and the content of this research has been composed of primary school directors (manager and deputy managers) who are in charge in Kırıkkale city center at the 2006-2007 academic year. 30 of 120 school directors 45 of whom are managers and 75 of whom are deputy managers who are in charge of 48 official primary schools in Kırıkkale city center have been included in this research. The findings of this research may be summarized as following: 1. In the research the directors mentioned that physical and verbal aggressive attitudes had been observed at the students. They also declared that these attitudes were seen especially at blind environments. 2. In the research directors mentioned that the teachers should be in cooperation with the families of the students who showed aggressive attitudes and necessary guidance studies should be carried out about this issue. They also mentioned that necessary studies should be carried out in order to prevent these attitudes. 3. School directors think that the most important reason why the students behave in aggressive manner is the faults of their families. Furthermore directors also mentioned that factors like environment, school, friends, age, sex .Physical environment ,mass circulation media and academical success are also important about this issue. 4. School directors mentioned that it is essential to make studies about social services, educational programs, guidance and seminar studies, social activities and subjects as reducing the affects of mass media in order to prevent these attitudes .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin saldırgan davranışları ile ilgili okul yöneticilerinin algılarıen_US
dc.title.alternativePerfection of school directors' regarding the agressive behaviours of primary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster