Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Y.Metin
dc.contributor.authorAteş, Öznur Tulunay
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:26Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uriBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15519
dc.descriptionYÖK Tez ID: 190693en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okullarında görev yapanyöneticilerin öğretmenlerle iletişim tarzlarını saptamaktır.Bu amacı gerçekleştirebilmek için, iletişim çeşitli boyutlarıyla incelenerekliteratür taraması yapılmış. Ayrıca, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişimtarzlarına ve cinsiyet, kıdem, branş, mezuniyet değişkenlerine göre görüşleri alınarakdeğerlendirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Kişiler Arası İlişkiler Ölçeği?kullanılmış ve ölçekte iletişim tarzı boyutları açık, saygılı, saygısız, küçümseyiciolarak sınıflandırılmıştır. Dört dereceli likert tipi bir ölçek esas alınarak düzenlenenanket, 31 maddeden oluşmuştur.Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma evreni 2003- 2004öğretim yılında Kırıkkale ili merkez sınırları içindeki 51 resmi ilköğretim okulundagörev yapan toplam 116 yöneticiden oluşmaktadır. Bu kapsamda 46 müdür ve 70müdür yardımcısı bulunmaktadır. Verilerin analizi için, SPSS for windows paketprogramından yararlanılmış ve frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır.Araştırma bulguları şöyle özetlenebilir:1. Araştırmada; İlköğretim okul yöneticilerinin öğretmenlerleiletişim tarzı düzeyleri; açıkta ve saygılıda ?sıklıkla?, saygısızda?bazen? küçümseyicide ?hiçbir zaman? olarak tespit edilmiştir.2. İlköğretim okul yöneticilerinin öğretmenlerle iletişim tarzlarıcinsiyet ve kıdemlerine göre, anlamlı farklılık göstermemektedir.3. İlköğretim okul yöneticilerinin öğretmenlerle iletişim tarzlarındabranşlarına göre sınıf öğretmenlerinde ?açık? boyutunda, anlamlıbir farklılık tespit edilmiştir.4. İlköğretim okul yöneticilerinin öğretmenlerle iletişimtarzlarında mezuniyetlerine göre Küçümseyici boyutunda, eğitimenstitüsü mezunlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe general purpose of this research was to determine primary schoolprincipals communication styles with teachers.To reach the reseach?s purpose ?communication? has been seached inwidely range, by using literature review method. Furthermore, primary schoolprincipals? point of views have been gathered and evaluated in terms of theircommunication skills and gender, length of service, major and graduation.?Relationship Scale?, has been used for the data collection and alsodimensions of communication styles have been classified as receptive, respectful,disrespectful, deprecatory. The poll was a four graded likert style scale and consistedof 31 statements.Survery method has been used in the reseach; population has covered 116principals who have been working in Kırıkkale?s 51 public schools, in 2003-2004.There were 46 principals and 70 associate principals in this population. For analizingdata frequency, percentage, aritmetic mean, standart deviation, t-test, One WayAnova and Scheffe test has been used in SPSS for Windows packet programme.Reseach findings may be summerized as follows;1. Principals? communication style levels with teachers have been found as?frequently? in ?receptive? and ?respectful?, ?sometimes? in ?disrespectful?, ?never?in deprecatory.2. Principals? communication styles with teachers haven?t shown anymeaningful difference in terms of gender & length of service.3. There was a meaningful difference in principals? communication styleswith teachers in terms of ?receptiveness?.4. There was a meaningful difference in principals? graduated from teacherinstitutes communication styles in the dimension of ?deprecation?.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Psikolojien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin öğretmenlerle iletişim tarzları (Kırıkkale ili örneği)en_US
dc.title.alternativePrimary school principals communication styles with teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster