Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlver, Birol
dc.contributor.authorKılıç, Mustafa
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:29Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15536
dc.descriptionYÖK Tez ID: 570798en_US
dc.description.abstractBu araştırma, psikolojik danışman adaylarının duygusal öz yeterlik algıları ile psikolojik danışma öz yeterlik algılarını arasındaki ilişkinin ve bazı değişkenlere göre psikolojik danışma öz yeterlik algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, pratik sebeplerden Necmettin Erbakan Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Aksaray Üniversitesi'nin 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ana bilim dallarında öğrenim görmekte olan 3 ve 4. Sınıf öğrencileri arasından araştırmaya gönüllü olarak katılan 506 öğrenciye kişisel bilgi formu ve 2 adet ölçek uygulanmıştır. Bu ölçekler "Duygusal Öz-Yeterlik Ölçeği" ve "Psikolojik Danışma Öz-Yeterlik Ölçeği" dir. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiş, ANOVA, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analiz, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularında psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma öz yeterliklerinin cinsiyet ile ilişkisine ait bulgularda keşif alt boyutu ile anlamlı ilişkiler bulunmuştur ve kadınlar erkeklere göre daha yüksek sonuç vermişlerdir. Diğer boyutlar ile cinsiyet arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Sınıf düzeyleri ile ilişkisine ait bulgularda yardım becerileri faktörünün keşif alt boyutu ile oturumu yönetme faktörü arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur ve 4. Sınıf düzeyi 3. Sınıf düzeyine göre daha yüksek sonuç vermiştir. Diğer boyutlar ile sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Algılanan anne, baba tutumları ve sosyoekonomik düzeyleri ile ise herhangi bir anlamlı farklılık bulunamamıştır. Psikolojik danışman adaylarının duygusal öz yeterlikleri ve psikolojik danışma öz yeterlikleri arasındaki ilişkiler incelendiğinde tüm alt boyutlar arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Duyguları düzenleme ve duyguları algılamanın keşif alt boyutunu anlamlı bir şekilde yordayıp önemli bir etkisinin olduğu ve diğer boyutları ise anlamlı yordamadığı görülmüştür. Duyguları düzenleme yardım becerileri faktörünün içgörü ve eylem alt boyutunu ve psikolojik danışmada zorluklar faktörünün danışan problemleri alt boyutunu anlamlı bir şekilde yordayıp düşük bir etkisinin olduğu ve diğer boyutları ise anlamlı yordamadığı görülmüştür. Oturumu yönetme faktöründe ise bütün duygusal öz yeterlik alt boyutları anlamlı bir şekilde yordayıp bu alt boyutların oturumu yönetme faktöründe önemli bir etkisi vardır. Duyguları düzenleme ve duyguları düşünceye destekleyici olarak kullanmanın ilişkide çatışmalar alt boyutunu anlamlı bir şekilde yordayıp düşük bir etkisinin olduğu ve diğer boyutları ise anlamlı yordamadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted for the purpose of examining the perceptions of psychological counseling self-sufficiency according to the relationship between the perceptions of emotional self-sufficiency and the perceptions of self-sufficiency of psychological counseling and some variables. For this purpose, for practical reasons Necmettin Erbakan University, Kırıkkale University and Aksaray University have been studying in guidance and psychological counseling in 2018-2019 academic year, a personal data form and 2 scales were applied to 506 students who voluntarily participated in the research among the 3 and 4 class students. These scales are "emotional self-efficacy scale" and "psychological counseling self-efficacy scale". Obtained data were analyzed with SPSS 25.0 package program. ANOVA, independent samples t-test, one way analysis of variance, correlation and multiple regression analyses were used. Psychological counseling of psychological counseling candidates in the research findings revealed significant correlations with the sex-related findings and women had higher results than men. There were no significant correlations between other dimensions and gender. There was a meaningful relationship between the discovery Subdimension of the help skills factor and the factor of managing the session in the findings of the relationship with 3 and 4 class level. It has yielded higher results than class level. There was no significant correlation between other dimensions and class levels. There was no significant difference between the parents ' attitudes and socioeconomic levels. The relationship between emotional self-efficacy and psychological counseling self-efficacy of psychological counseling candidates was examined and a positive relationship was found between all sub-dimensions. It was observed that organizing emotions and perceiving emotions had a significant effect on the exploration sub-dimension and that it could not make any difference in other dimensions. It has been observed that the insight and action sub-dimension of the help skills factor and the difficulties factor in psychological counseling have a significant impact on the client's problem sub-dimension and the other dimensions have a significant impact on the client's problem sub-dimension. Managing the session if a is a factor of all emotional self-sufficiency sub-dimensions in a meaningful way in a way I am these sub-dimensions of managing a session by a factor has a significant impact. It has been observed that the use of emotions to organize and support emotions to think has a low impact on the lower dimension of conflicts in a meaningful way and that it can not make sense to other dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Psikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePsikolojik danışman adaylarının bazı değişkenlere göre duygusal ve psikolojik danışma öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between emotional and psychological counseling self-efficacy perceptions of psychological counseling candidates according to some variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster