Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaş, İlkay Doğan
dc.contributor.authorYöndemli, Eda Nur
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:30Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15546
dc.descriptionYÖK Tez ID: 532119en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin zekâ oyunları oynayarak gelişen yeteneklerinin matematik muhakemesine ve matematik dersine karşı gösterilen çabaya olan etkisini araştırmaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kırıkkale ilindeki Atatürk ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya 8. sınıfların dört farklı şubesinde öğrenim gören ve gönüllü olan toplam 20 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere 10 hafta süren ikişer saatlik zekâ oyunları oynatılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla "Matematiksel Muhakeme Beceri Düzeyi Belirleme Ölçeği", "Matematik Dersinde Gösterilen Çabanın Algılanması Ölçeği" ve "Çabaya Bakış Açısı Değerlendirme Anketi" olmak üzere toplam 3 veri toplama aracı kullanılmıştır. Ayrıca bulguların desteklenmesi amacıyla araştırmacı ve öğrenci günlüklerine de yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde ilişkili örneklemler t-testi; nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda zekâ oyunlarının ortaokul öğrencilerinin matematiksel muhakeme becerilerini ve çabaya bakış açılarını olumlu yönde etkilediği, matematik dersinde gösterilen çabanın önemine ilişkin algıları üzerinde ise herhangi bir etki göstermediği belirlenmiştir. Bu sonuçlar bağlamında öğrencilerin öğrenme ortamlarında alışılagelmiş kalıp problemlerdense muhakemede bulunmalarını gerektiren türden (zekâ oyunları vb.) problemlerle uğraşmaları sağlanarak matematiksel muhakeme becerileri geliştirilebilir. Anahtar Kelimeler: Zekâ Oyunları, Matematiksel Muhakeme, Çabaen_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effect of intelligence games of the 8th grade students' mathematical reasoning skills and efforts that they apply in math class. The research was conducted at Atatürk Secondary School Kırıkkale in 2015-2016 academic year. 20 volunteer students from different classes of 8th grade participated in the study. The students played intelligence games during 2 hours per weeks for ten weeks. Within the scope of the research "Mathematical Reasoning Skill Level Determination Scale", " Perception of The Effort Shown in Mathematics Scale" and " Evaluation Of The Perspective Of The Effort Questionnaire" were used in order to collect data. In addition to these scales, observer's and students' diaries were used. In data analysis related samples t-test was used for quantitative data and content analysis was used for qualitative data. As a result of the study it was seen that intelligence games have an positive effect on students' whose mathematical reasoning skills and their point of view for effort. However, it was seen that intelligence games has no effect on students' perception of the importance of effort shown in math class. In the context of these results, mathematical reasoning skills can be improved by ensuring that students have to deal with the problems of genre (intelligence games, etc.) that require them to be judged in conventional learning situations. Key words: Intelligence Games, Mathematical Reasoning, Efforten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleZekâ oyunlarının (strateji ve geometri) ortaokul düzeyindeki öğrencilerde matematiksel muhakeme yeteneğine ve matematik dersinde gösterilen çabaya etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of intelligence games (Strategy and geometry) on secondary school students' mathemati·cal reasoning skills and effort shown in mathematic lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster