Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, M. Metin
dc.contributor.authorBulut, Burçin
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:34Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15573
dc.descriptionYÖK Tez ID: 261326en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Türkiye'deki üniversitelerin sürekli eğitim merkezlerinin yapı ve işlev boyutu araştırılarak bu merkezler Avrupa Üniversiteleri Sürekli Eğitim Merkezleri Ağı'na üye üniversitelerle (EUCEN) karşılaştırılmıştır.Araştırma kapsamına Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin tamamı ile EUCEN'e üye üniversitelerin tamamı dahil edilmiştir. Veri toplama aşamasında, üniversitelerin internet sitelerinde bulunan sürekli eğitim merkezlerinin bilgileri ve merkezlerin basılı yayınları (tanıtım ve reklam amaçlı kitaplar ve bültenler) incelenmiştir. Bu merkezlerin yapı ve işlevleri araştırmada dikkate alınan boyutlardır.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın problemi tanımlanmış, alt problemleri belirlenmiş, amacı açıklanmış, sınırlılıkları belirlenip araştırma ile ilgili tanımlara yer verilmiştir. İkinci bölümde, problemin daha iyi anlaşılabilmesi için yaşam boyu öğrenme ve yaşam boyu eğitim, sürekli eğitim, Türkiye'de ve Avrupa'da sürekli eğitim sisteminin bugünkü yapısı ve performansı ile ilgili açıklamalar yapılmış ve EUCEN (Avrupa Üniversiteleri Sürekli Eğitim Merkezleri Ağı) ile ilgili bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde, konuya ilişkin yapılmış olan araştırmalar hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde, araştırma yapılırken uygulanan yönteme değinilmiştir. Beşinci bölümde, araştırma sonucunda elde edilen bulgular açıklanmıştır. Altıncı bölümde ise, araştırmadan elde edilen sonuçlar ve konu ile ilgili yapılan önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the structure and functions of Continuing Education Centers at Turkish Universities are investigated and these centers and the member universities of EUCEN are compared.The scope of the study includes all state and public universities in Turkey and the member universities of EUCEN. The web pages and published works (books and bulletins including advertisement) of continuing education centers were accessed during the collection of data. The structure and functions of the centers are two groups which are investigated in this study.The study contains six chapters. In the first chapter, the problem of the research is identified, sub-problems are determined, the aim of the study is explained, the restriction is determined, and definitions about the study are given. In the second chapter, explanations about lifelong learning and lifelong education, continuing education, the structure and performance of the system of continuing education are given, and the information about EUCEN (European Universities Continuing Education Network) is given. In the third chapter, the information about similar researches which are made are given. In the fourth chapter, the method of the study is explained. In the fifth chapter, the findings are explained. In the sixth chapter, the result of the study and the suggestions about the subject is given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSürekli eğitim merkezlerinin ülkemiz ve bazı ülkelerdeki işleyişien_US
dc.title.alternativeThe function of continuing education centers in Turkey and some countriesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster