Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, M. Metin
dc.contributor.authorAltındağ, Semiha
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15578
dc.descriptionYÖK Tez ID: 226663en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin planlı okul geliştirmedüzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmen, veli ve öğrencileringörüşleri arasında anlamlı farklılık bulunup bulunmadığı sorularına yanıtaranmıştır.Karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli kullanılan bu araştırmadaaraştırmacının geliştirdiği 18, 19 ve 21 maddeden olusan 3 veri toplama aracıkullanılmıştır. Veri toplama aracı beşli Likert tipinde hazırlanmıştır.Araştırmanın evreni İstanbul'dur. Örneklem Araştırmacının görev yaptığıİstanbul Sarıyer ilçesi olarak tercih edilmiş, ilçedeki ilköğretim okullarından 7okul random (şans) yöntemiyle belirlenmiştir. Bu okullarda görevli 164 öğretmen1075 veli ve 754 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans, yüzde, aritmetikortalama ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Farklılıkların testedilmesinde anlamlılık düzeyi ?=0.05 olarak kabul edilmistir. Elde edilen verilerSPSS programında çözümlenmiştir.Katılımcılar arasında, öğretmen ve veliler, okulun fiziksel kapasitesi veokul güvenliğiyle ilgili maddelere olumsuz yanıt verdiği tespit edilmiştir.Öğrencilerse psikolojik danışma hizmetleri ve karar alma süreci ile ilgilimaddelere olumsuz yanıt vermişlerdir. Gruplararası yanıtlarda anamlı farklartespit edilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekildedir;1. Öğretmenlerin, müdürlerin Okul Gelişim Yönetim Sürecinde görevve sorumluluklarını yerine getirme düzeylerine ilişkin değerlendirmeleri aritmetikortalamalar açısından incelendiğinde 18 önermeden 1 tanesine olumsuz görüşbildirdikleri tespit edilmiştir.2. Velilerin müdürlerin Okul Gelişim Yönetim Sürecinde görev vesorumluluklarını yerine getirme düzeylerine ilişkin değerlendirmeleri aritmetikortalamalar açısından incelendiğinde 6 maddenin Tamamen katılıyorum, 15maddenin ise katılıyorum seviyesinde yer aldığı tespit edilmiştir.3. Öğrencilerin, müdürlerin Okul Gelişim Yönetim Sürecinde görev vesorumluluklarını yerine getirme düzeylerine ilişkin değerlendirmeleri aritmetikortalamalar açısından incelendiğinde 15 maddenin Katılıyorum, 4 maddenin iseKısmen katılıyorum seviyesinde yer aldığı tespit edilmiştir.4. Okul müdürlerin Okul Gelişim Yönetim Sürecinde görev vesorumluluklarını yerine getirme düzeylerine ilişkin görev ve sorumluluklarınıyerine getirme düzeylerine ilişkin olarak, grupların görüşleri arasında 14maddede anlamlı fark bulunduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study it is aimed to determine the achievement level of PrimarySchool Managers in performing the Planned School Development Process. Tothis aim, we tried to determine whether there was a meaningful differenceamong the views of the teachers, parents and students.Three data collection tools with 18, 19 and 21 items were prepared andapplied by the researcher and comparative relational models were used foranalyzing the data.The universe of the research is Turkey. The sample group is preferred asSarıyer where the researcher works and 7 primary schools were chosen withthe method of random sampling. 164 teachers working at these schools, 754students and 1075 parents were organised as the sample group.To analyze the data collected in connection with the aim of the study,some statistical techniques such as frequency, percentage, mean, one wayAnova were used. In testing the significance of differences, significance levelwas accepted as ?=.05. the data was analyzed through SPSS program.Among the participants, it is determined that teachers and parents gavenegative responses to some items related to the physical capacity of theschools and the school safety. And the students negative responses were aboutthe psychological counselling service, paricipating in desicion making process.There were meaningful differences among the group responses.The findings of the study are as follows:1- It was determined that the teachers gave negative response to 1item related to the primary school managers? level of applying Planned SchoolDevelopment Process.2- Related to the the primary school managers? level of performingPlanned School Development Process, it is determined that, parents responded5 items as ?strongly agree? and 15 items as ?agree?.3- It was determined that students responded 15 items as ?agree?and 4 items as ?uncertain? related to the the primary school managers? level ofperforming Planned School Development Process,?.4- There were meaningful differences in 14 items related group viewson the primary school managers? level of performing Planned SchoolDevelopment Process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin planlı okul gelişimi uygulama düzeylerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe evaluation of primary school managers? level of performing planned school development process, (İstanbul sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster