Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Y.Metin
dc.contributor.authorKaynakhan, Selami
dc.date.accessioned2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.available2021-01-16T19:01:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15581
dc.descriptionYÖK Tez ID: 214304en_US
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, gerek OECD gerekse PISA raporlarında yaygın egitim çalısmalarında ilk sıralarda olan sveç ve Finlandiya yaygın egitim sistemleri hakkında ülkemiz halk egitim merkezi yöneticilerinin görüslerini belirlemektir. Bu amaçla, söz konusu ülkelerin yaygın egitim sisteminin özellikleri yöneticilere ölçekteki maddeler aracılıgıyla sorulmustur. Halk egitim merkezi yöneticilerinin, görüslerinin mezun oldukları okul, mesleki kıdem, müdür ya da müdür yardımcısı olmaları ve görev yaptıkları alanın nüfusuna göre farklılık gösterip göstermedigi saptanmaya çalısılmıstır. Tarama modelinin kullanıldıgı betimsel bir çalısma olan bu arastırmada arastırmacının gelistirdigi 16 maddeden olusan veri toplama aracı kullanılmıstır. Veri toplama aracı besli likert tipindedir. Arastırmanın evrenini Türkiye'de 925 halk egitim merkezinde görev yapmakta olan halk egitim merkezi yöneticileri olusturmaktadır. Arastırmaya katılacak olan yöneticiler görev alanlarının demografik yapıları göz önünde bulunarak sans (random) yöntemiyle seçilen 250 halk egitim merkezinde görev yapmaktadır. Bu kurumlara veri toplama aracı gönderilmistir. Yöneticilerden dönen 100 veri toplama aracı degerlendirmeye alınmıstır ve 99'u geçerli sayılmıstır. Arastırma verilerinin istatistiksel analizinde frekans (t), yüzde (%), aritmetik ortalama ( X ), standart sapma (ss), t-testi, tek yönlü ANOVA ve scheffe testi kullanılmıstır. Farklılıkların test edilmesinde anlamlılık düzeyi yüzde bes ( =05) olarak kabul edilmistir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmistir. Arastırma altı bölümden olusmaktadır. Birinci bölümde; arastırmanın problemi tanımlanmıs, alt problemleri belirlenmis, önemi açıklanmıs, sınırlılıkları belirlenip arastırma ile ilgili tanımlara yer verilmistir. kinci bölümde; problemin daha iyi anlasılabilmesi için Türkiye, sveç ve Finlandiya yaygın egitim sistemleri ile sveç ve Finlandiya örgün egitim sistemlerine deginilmistir. Üçüncü bölümde; konuya iliskin yapılmıs olan arastırmalar hakkında bilgi verilmistir. Dördüncü bölümde; arastırma yapılırken uygulanan yönteme deginilmistir. Besinci bölümde; arastırma sonucunda elde edilen bulgular açıklanmıs ve analizi yapılmıstır. Altıncı bölümde ise arastırmadan elde edilen sonuçlar ve konu ile ilgili yapılan önerilere yer verilmistir. Arastırma bulguları asagıda sunulmustur: 1) Elde edilen veriler dogrultusunda halk egitim yöneticilerinin, sveç ve Finlandiya halk egitim sistemlerinin yapı ve isleyisine iliskin görüslerinin ortalamasının kararsızım ( X = 3.28 ) seklinde oldugu sonucuna ulasılabilir. 2) Halk egitim yöneticilerinin en fazla katıldıkları madde ?Üniversiteler sürekli egitim merkezlerinde örnek uygulamalar düzenlemeli ve yaygın egitim kurumlarıyla isbirligi yapmalıdır.? olmustur. 3) Halk egitim yöneticilerinin en az katıldıkları madde ise ?Belediyeler yetiskin egitimini daha verimli yürütür .? olmusturen_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the viewpoints of the folk education centers? principals on Sweden and Finland?s informal education systems which are in the initial places in the both OECD and PISA reports related to the international efforts for performing informal education. Therefore, the features of the informal education systems of the countries in question were asked to the principals through the items in the scale. It is also tried to be determined whether there is a meaningful difference among the principals? opinions with respect to what school they graduated, their length of service in administration, whether they are principals or vice-principals and the population of their work districts. In this descriptive study in which survey model was applied, a 16-item questionnaire which was prepared by the researcher was used. The questionnaire is in the type of five-scaled Likert. The target population of the study was consisted of the principals working in 925 folk education centers in Turkey. The sample group of principals in this research was selected by considering the demographic features of their work district through random method and the questionnaire was sent to 250 folk education centers. 100 questionnaires returned and 99 of them were used in the research. To analyze the data collected in connection with the aim of the study, some statistical techniques such as frequency(t), percentage(%), mean( X ), standard deviation(sd), t test, one way ANOVA, and Scheffe test were used. In testing the significance of differences, significance level was accepted as =05. The data were analyzed through SPSS program. The study contains six chapters. In the first chapter, the problem of the research and the importance of the study were defined, sub-problems and the limits of the research were determined and the definitions about the research were included. In the second chapter of the research in order to clarify the problem, Turkish, Swedish and Finnish informal education systems were briefly explained and also Swedish and Finnish formal education systems were shortly touched on. In the third chapter, some information on the studies done before was given. In the forth chapter, the methods used in the research were mentioned. In the fifth chapter, the data gained in the research were shown and analyzed. In the sixth chapter, the gained results and the suggestions on the subject were included. The findings of the study are as follows: 1) According to the data gained from the research, it can be concluded that the mean of the folk education centers? principals? opinions is ?not sure? ( X = 3.28) 2) The most agreed item by the principals of the folk education centers was ?The universities should arrange sample applications in the lifelong education centers and be in cooperation with the informal education institutions.? 3) The least agreed item by principals of the folk education centers was ?The municipalities can perform the informal education betteren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı Avrupa ülkelerindeki yaygın eğitim uygulamalarına ilişkin halk eğitim merkezi yönetici görüşlerien_US
dc.title.alternativeViewpoints of folk education centers' principals on the informal education applications in some European countriesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster