Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİkiz, Aylin Nalçacı
dc.contributor.authorYeşiltaş, Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:47:07Z
dc.date.available2020-06-25T14:47:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationİkiz, A. N., Yeşiltaş, M. (2018). Yerli Turistlerin Satın Alma Davranışlarının Beş Faktör Kişilik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 177 - 188.en_US
dc.identifier.issn1302-5759
dc.identifier.issn2149-1690
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeU1ESXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1563
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yerli turistlerin satın alma davranışlarının beş faktör kişilik özelliklerine göre farklılık gösteripgöstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’de bulunan otel işletmelerinde en az bir gece konaklama yapmış,18 yaş ve üstü yerli turistler üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında katılımcılar kartopu örneklemeyöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma uygulaması sonucunda 402 adet değerlendirilebilir anket formuna ulaşılmıştır. Elde edilenverilere SPSS programı ile tek yönlü varyans (ANOVA) analizi yapılarak, bulgular yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre,katılımcıların kişilik özellikleri satın alma davranışlarının ilk dört boyutu olan, ihtiyacın ortaya çıkması, bilgi arama, alternatiflerideğerlendirme ve satın alma boyutlarında herhangi bir farklılığa neden olmamaktadır. Fakat katılımcıların kişilik özelliklerininsatın alma davranışlarının son boyutu olan satın alma sonrası deneyim boyutunda farklılığa yol açtığı tespit edilmiştir. Bu farklılığınkişiliğin dışadönüklük ve nevrotiklik özelliklerinden kaynaklandığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine whether buying behaviors of domestic tourists differ according to the five factorpersonality traits. For this purpose, a survey was conducted on domestic tourists who were over 18 years old who stayed at least onenight in hotel in Turkey. Participants were determined by snowball sampling method. As a result of the research application, 402evaluable questionnaire forms were reached. Variance (ANOVA) analysis was performed on the obtained data with SPSS programand the findings were interpreted. According to the results of the analysis, it was determined that the personality traits of theparticipants did not cause any difference in the first four dimensions of purchasing behavior, need recognition, information search,evaluation of alternatives and purchase decisions. However, it has been found that the personality traits of the participants leadto a difference in the post-purchase experience dimension, which is the final dimension of the purchasing behavior. It has beendetermined that this difference is due to extraversion and neuroticisim properties of personality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleYerli Turistlerin Satın Alma Davranışlarının Beş Faktör Kişilik Özelliklerine Göre Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.journalTurizm Akademik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster