Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGökdeniz, İsmail
dc.contributor.authorTopoğlu, Emre
dc.date.accessioned2021-01-16T19:03:47Z
dc.date.available2021-01-16T19:03:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15769
dc.descriptionYÖK Tez ID: 618592en_US
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte yeni pazarların ortaya çıkması sonucunda, işletmeler bu pazarlara bir şekilde ulaşma çabası içerisine girmişlerdir. Ancak her yeni pazarın, farklı özellik ve koşullarının mevcut olması, işletmelerin bu yeni ortamda tutunabilmek adına farklı stratejiler belirlemesini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda net olarak dillendirilmese de, bölgeler arasındaki kültür ve nihayetinde dini farklılıkları, maddi olanaklar yanında o bölgenin şartlarını belirleyen en temel hususlar arasındadır. Bu çalışmada kültür ve inanç farklılıklarının tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiği ve beraberinde de işletmelerin pazarlama stratejilerine bu tutumun nasıl yansıdığı değerlendirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, çok uluslu şirketler, din, kültür, pazarlama stratejisien_US
dc.description.abstractAs a result of newly emerged markets in concurrence with globalization, companies started to show efforts to reach these markets. However, different features and circumstances of each new market require companies to adopt different strategies in order to stay in this new environment. Even if it is not clearly stated, in addition to financial potential, cultural and religious discrepancies are the main factors which determines a region's conditions. In this study, how culture and religion discrepancies shape the consumption habits of consumers and how companies reflects this to their marketing strategies are evaluated. Keywords: Marketing, multinational corporations, religion, culture, marketing strategyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectOrtadoğuen_US
dc.subjectMiddle East ; Terören_US
dc.subjectTerror ; Terörizmen_US
dc.subjectTerrorismen_US
dc.titleUluslararası pazarlama sürecinde, toplumsal kültür ve inanç farklılıklarının, işletmelerin temel pazarlama stratejilerine etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effect of social, cultural and religious differences on basic marketing strategies of corporates during international marketing processen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster