Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurukan, Tülin
dc.contributor.authorHeybet, Mehmet
dc.date.accessioned2021-01-16T19:03:47Z
dc.date.available2021-01-16T19:03:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15778
dc.descriptionYÖK Tez ID: 531922en_US
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada eğitim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, entelektüel sermayeye yatırım yapan işletmelerin sayısının her geçen gün daha da artması, bilim ve teknoloji alanında yapılan çalışmalara daha çok destek verilmesi, kurumsal esneklik ve şeffaflık kavramlarının şirket imajı açısından önemli bir hale gelmesi, internet kullanımının yaygınlaşması, yazılım dünyasında yaşanan gelişmeler ve teknoloji tabanlı kurumsal danışmanlık hizmetlerinin giderek artması, büyük şirketlerin bilgi teknolojilerine entegrasyonu ile sağlamış oldukları rekabet üstünlükleri vb. çevremizde yaşanan birçok gelişme, değişen rekabet koşulları içerisinde pazarlama ve müşteri iletişiminin önemini, işletmelerin pazarlama bilgi sistemine ve bütünleşik pazarlama stratejisine olan ihtiyaçlarını önemli ölçüde artırmıştır. Bu çalışmada, Türkiye'nin sahip olduğu uydu teknolojisine ilişkin kavramsal bilgilere yer verilmiş, yerelden başlayarak ulusal, uluslararası ve küresel pazarda büyük oyuncu olma çabasındaki ülkemizin uydu teknolojisinin pazarlanmasında; etkin pazarlama iletişimine dayalı müşteri ilişkileri yönetiminin olmazsa olmaz önemi vurgulanmıştır. Tezin birinci bölümünde pazarlamanın tanımı, gelişimi, unsurları, pazarlama ve iletişim kavramı arasında nasıl bir ilişkinin var olduğu, uluslararası pazarların özellikleri, uluslararası pazarlarda rekabet edebilme gereklilikleri üzerinde durulmuştur. Tezin ikinci bölümünde müşterinin ne olduğu, müşteri ilişkileri yönetiminde nasıl bir sürecin takip edildiği, müşteri memnuniyetinin sağlanması noktasında nelerin yapılması gerektiği, müşteri sadakati ve müşteri ilişkileri yönetiminin amaçları konularına yer verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde uydu yayıncılığının gelişimi, uydu teknolojisinin ne olduğu, neden önemli olduğu, nerelerde hangi amaçlarla kullanıldığı, yayıncılık sektörünün önemli aktörleri ve Türksat'ın tanıtımı konuları üzerinde durulmuştur. Tezin dördüncü bölümü olan araştırma kısmında uydu hizmetlerinin sunulduğu bir piyasada müşteri iletişiminin neden önemli olduğu, pazarlamanın 4P'si (Product, Promotion, Price, Placement) açısından müşteri memnuniyetinin hangi düzeylerde olduğu ve bu memnuniyet düzeylerine göre hizmet sunumuna yön verildiği konuları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın asıl amacı rekabetin giderek arttığı uydu sektöründe müşteri iletişiminin ne ölçüde önemli olduğunun ortaya konulmasıdır. Araştırmada, yüz yüze anket yöntemi uygulanmış ve elde edilen veriler istatistik programında analiz edilerek bulgular yorumlanmıştır. Araştırma evreni içerisinde Türkiye'de faaliyet gösteren medya hizmet sağlayıcı TV ve radyo kanallarının yetkili çalışanları yer almaktadır. Araştırmamızda 156 firmanın üst düzey yetkililerine anket gönderilmiştir. Ankete katılan kurumsal firma sayısı 130 olup; katılımcı sayısı 130 kişidir. Anketlerden elde edilen veriler SPSS-22 programında tasnif edilerek, frekans dağılımları elde edilmiş, değişkenlerle çapraz tablolar oluşturulmuş ve istatistiksel analizler sonucu çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Sonrasında elde edilen bu bulgular, araştırmanın amaçları doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye'de yayın hizmeti alan medya hizmet sağlayıcısı, TV ve radyo kanallarının memnuniyet dereceleri ile bu memnuniyeti etkileyebilecek değişkenler arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Bu ilişkiler çalışmanın sonuç bölümünde değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn a globalized world, the developments in the field of education and technology, the further increasing number of organizations that invest in intellectual capital with each passing day, giving more support studies in the field of science and technology, particularly in terms of organizational image becoming significant of the factors of organizational flexibility and accountability, the expansion of internet use, increasing developments in the world of software and technology-based corporate advisory services, acquired competitive advantages with the integration of large companies in information technologies etc. many developments took place in the environment has increased dramatically the importance of marketing and customer communication in changing competitive conditions. Today's businesses need more marketing knowhow and strategies will be developed in accordance with these informations. In the first part of the work, definition of marketing, development, elements, what is the relationship between marketing and communication concepts, features of international markets, the factors that can compete in international markets are emphasized. In the second part of the thesis, what is the customer, how the process of customer relationship management is followed, what needs to be done at the point of providing customer satisfaction, customer loyalty and customer relationship management, these issues touched on the subject. In the third part of the thesis, the development of satellite broadcasting, what is satellite technology, why it is important, where it is used for what purposes, important actors of broadcasting sector and the introduction of Turksat was emphasized. In the research part, which is the fourth chapter of the thesis, it is emphasized that why is customer communication important in a market where satellite services are offered, the level of customer satisfaction in terms of marketing 4P (Product, Promotion, Price, Placement) and these services are provided according to their level of satisfaction. In this study, the effectiveness of communication in marketing, what is the satellite technology, customer relationship management and finally satellite technology and the importance of communication in marketing this technology are discussed. This study demonstrates the importance of customer communication in inreasingly increase in competition in the satellite industry. Study has used survey method and the data of survey results are analyzed by sampling of Media provider TV and Radio channels that are operating in Turkey. 156 company executive managers are sent surveys in the study and survey has 130 responses where 130 of them are corporate companies. Results of the surveys are sorted with SPSS-22, frequency distributions are obtained, cross tables are created with variables and various findings are attained. These findings are interpreted along with the study purposes. Study determines some sound relations between the satisfaction levels of media providers, TV and Radio channels in Turkey and the variables that may affect such satisfaction level. These relations are evaluated at the results section of this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleUydu teknolojisi pazarında müşteri iletişiminin önemi: TÜRKSAT kurumsal müşterilerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe importance of customer communication in satellite technology market: A research on TURKSAT's corporate customersen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster