Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖçalan, Mehmet
dc.contributor.authorKaplan, Ömer
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:05Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15975
dc.descriptionYÖK Tez ID: 513814en_US
dc.description.abstractÇağdaş toplumların spora ve sportif faaliyetlere yaklaşımlarında antrenör eğitiminin yeri ve önemi sürekli gelişim ilkesi çerçevesinde yürütülmektedir. Sporda eğiticilerin eğitimi olarak da adlandırabilen antrenör eğitim sisteminin, ülke sporunun gelişimi için önemi büyüktür. Bu amaçla yapılan çalışmada; antrenör yetiştirme kurslarına katılan kursiyerlerin katılım amaçlarını belirleyerek eğitim programlarının etkililiği ve sürdürülebilirliği açısından çözüm ve öneriler geliştirmek ve sunmaktır. Araştırmanın evreni SGM Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığının 2017 yılı içerisinde farklı kademelerde açmış olduğu 67 antrenör yetiştirme kursu ve bu kurslara katılan 1721 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu kurslara katılan rastgele olarak seçilen 487 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen antrenör yetiştirme kurslarına katılımı belirleme ölçeği uygulanmıştır. 21 maddeden oluşan ve 5 faktörlü bir yapısı olan bu ölçeğin geçerlik ve güvenirliğinin belirlenmesi, 2017 yılı içerisinde açılan 30 kursa katılan kursiyerlere uygulanarak tespit edilmiştir. Bu sonuca göre geçerlik analizi Kaiser-Meyer-Olkin (KMO Örneklem Yeterliliği Ölçütü) .844, iç tutarlılık (Cronbach Alfa ) katsayısı .814 olarak bulunmuştur. Araştırma verileri betimsel analiz tekniği ile yorumlanmış, SPSS 24 paket veri programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluğuna bakılması amacıyla çarpıklık ve basıklık değerleriyle, Kolmogrov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; araştırmaya katılan kursiyerlerin antrenör kurslarına katılma amaçlarının belirlenmesine yönelik sosyo-ekonomik, kişisel gelişim, sosyal statü ile kariyer ve beklentiler boyutlarında yöneltilen sorulara verdikleri cevaplarda araştırma grubunun katıldıkları kurs branşı ve ilgilendikleri spor branşlarına göre farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan bireylerin meslek ve antrenörlük kademelerine göre, antrenörlük kurslarına katılım amaçlarında sosyo-ekonomik boyutunda fark bulunmuştur. Kursiyerlerin yaş gruplarına göre de kişisel gelişim ile kariyer ve beklentiler alt boyutunda farklılık olduğu belirlenmiştir. Kursiyerlerin cinsiyetine göre ise sosyal statü alt boyutunda verilen soruları değerlendirmelerinde farklılık olduğu görülmüştür. Antrenör yetiştirme kurslarına katılan kursiyerlerin kurslara ağırlıklı olarak gelişim, kariyer olanakları ve ekonomik faktörler nedeniyle katıldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Kişilerin antrenör yetiştirme kurslarına katılımını artırmak ve daha kalifiye antrenörler yetişmesini sağlamak için geliştirici tedbirler alınmalıdır. Anahtar Kelimeler: Antrenör, Eğitim, Antrenör Eğitimi, Spor, Antrenör Eğitim Kursuen_US
dc.description.abstractIn the approaches of the contemporary societies to both sport and sports events, the place and importance of the Coaching education is carried out within the scope of the continuous development principles. This coaching education system called also as the training of the trainers in sport is significant important to the development of sport in our country. This aim of this study is to promote and provide suggestions and solutions from the point of view of the sustainability and efficiency of the coaching education programmes by determining the participation intentions of trainees attending in the coaching education courses. The research population comprises of 1721 people who attended in 67 coaching education courses at several levels organized by Sport General Directorate Sports Education Department in 2017, while the research sample consists of the 487 people randomly selected among who took part in this courses. In this study, questionnaire named as determination scale on participation intentions of coaching education courses is conducted which is developed as the research data collection tool by researcher. The validity and reliability of the scale including of 21 questions and 5 factors is ascertained by being conducted to trainees took part in 30 coaching education courses organized in 2017. According to this result, the validity of the scale was analysed by the Kaiser-Meyer-Olkin (KMO Sample Adequacy Measure) as .844, internal reliability coefficient (Cronbach Alfa ) was found as .814. These data collected in this study was interpreted by descriptive analysis technique using the SPSS 24 data- package software. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were utilised in analysing collected data. The coefficients of skewness and kurtosis as well as kolmogorov-smirnov test and shapiro-wilk test were used to check on the conformity assessment of the normal distribution of data. In this research result, it was determined that there are different responses to questions given at socio-economic, personal development, career expectations, social status factors according to research group's participated in course branches and sport disciplines with the aim of the determination on participation intentions of candidate coaches attending in coaching education courses. Also it was determined that there are differences at socio-economic sub-dimension according to their occupation and coaching levels of individuals attending in this study. It was found that there are differences at personal development, career and expectations sub-dimension with regards to trainees' ages. Also it shows that there are differences in answering questions given at social sub-dimension according to trainees' gender. As a result, it is understood that trainees attended in coaching education courses with a view to of principally personal development, career opportunities and economic factors. It is required to take some necessary additional improving measures in order to enhance the numbers of individuals' participation in such coaching education courses and train more qualified coaches. Key words: Coach, Education, Coaching Education, Sport, Coaching Education Courseen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleAntrenör yetiştirme kurslarına katılan kursiyerlerin katılım amaçlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination on participation intentions of candidate coaches attending in coaching education coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage131en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster