Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Sibel
dc.contributor.authorBezci, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:05Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/15976
dc.descriptionYÖK Tez ID: 510774en_US
dc.description.abstractZaman, insan yaşamını önemli ölçüde etkileyen bir faktördür. Zamanı iyi yönetmek ise insan yaşamını düzenlemeye yardımcı olan bir beceridir. Bu çalışmada spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin hangi düzeyde olduğu araştırılmıştır. Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Bartın Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Karabük Üniversitesi Hasan Doğan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anketin ilk bölümünü katılımcıların sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi toplayan tamamı kapalı uçlu on sorudan oluşan "Sosyo-Demografik Durum Anketi" oluşturmaktadır. İkinci bölümde ise Britton ve Tesser tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Alay ve Koçak tarafından yapılan "Zaman Yönetimi Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 24 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama ( ¯X) değerlerinden yararlanılmış, daha sonra elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Yapılan bu araştırmada çarpıklık ve basıklık değerleri -1,5 ve +1,5 arasında yer aldığından verilerin normal dağılım gösterdiği kabul edilerek iki ayrı kümenin verdiği cevapların analizinde t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında Anova (tek yönlü varyans analizi) testi kullanılmıştır. Anova testlerinde farklılık yaratan grupları belirlemek amacıyla Tukey HSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Yapılan yorumlarda anlamlılık düzeyi (p)< 0.05 olarak belirlenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda zaman yönetimi alt boyutları incelendiğinde, öğrencilerin zaman planlaması için gerekli durumlardan biri olan öncelik belirleme ve belirlenen önceliklere uyma konusunu "sık sık" yaptıkları, diğer durumları ise "bazen" yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Zaman tutumu alt boyutlarına bakıldığında öğrencilerin ortalaması, küçük kararları çabucak verebilme, kendi zamanlarını kendileri planlayabilme ve amaçları genelde belirlenen zamanda başarabileceklerine dair inançlı olabilme konularında başarılı olduklarını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Zaman harcattırıcıları alt boyutunda ise öğrencilerin çoğunluğunun sigara kullanmadığı ve bu zaman harcattırıcı etmenine maruz kalmadıkları görülmüştür. Bunun dışındaki durumlardan ise "bazen" etkilendikleri sonucu ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractTime is an important factor that considerably affects human life. A good management of the time is auxiliary skill in the arrangement of human life. In this study, it is researched to what extent the time management skills of the sports sciences faculty students. The study group of the survey is Faculty of Sports Sciences of Gazi University, Faculty of Sports Sciences of Bartın University and Hasan Doğan School of Physical Education and Sports of Karabük University. The first part of the survey used as data gathering instrument consists of a closed-end ten questioned ' Socio-Demographic Situation Survey' gathering information about socio-demographic features of the participants. 'Time Management Scale', developed by Britton and Besser and adapted by Alay and Koçak, is used in the second part. The datas obtained within the research is analyzed with SPSS 24 programme. In the analysis of gathered datas, it is benefited from percent (%), frequency (f) and arithmetic mean ( ¯X) values and then the obtained results are interpreted. In this research, as the skewness and kurtosis values are between -1,5 and +1,5, the datas are accepted as the normal distribution and within this context, t-test is used in the analysis of answers by two separate sets and Anova test( one-way variance analysis ) is used in the comparison of multiple groups. Tukey HSD Multiple Test is used in the determination of the different groups in Anova tests. The level of significance is (p)< 0.05 in the interpretations. When the sub-dimensions of the time management is examined within the results of the research, it is attained that the students comply with the determining of the priorities and keep up with these determined priorities 'often' which are one of the necessary situations of the time management and 'sometimes' in other situations. When the sub-dimensions of the timekeeping is assessed, it is reached that the average of the students are thought that they are successful at deciding quickly on minor decisions, planning of their times themselves and being faithful in the accomplishment of the goals within the pre-determined time. It is seen that most of the students do not smoke and do not expose this time waster in the the sub-dimension of the time wasters. And it is concluded that they are 'sometimes' affected by the situations except that.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigations of various variabilities of time management skills of sport sciences faculty studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster