Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYoncalık, Oğuzhan
dc.contributor.authorDemirel, Mesut
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:09Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16009
dc.descriptionYÖK Tez ID: 331467en_US
dc.description.abstractBu araştırma, var olan durumu sorgulayan betimsel bir araştırmadır. Çalışmada Türkiye'nin değişik illerinde T. C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin halk dansları hakkındaki görüşlerine ulaşılması amaçlanmıştır. Araştırma 130 erkek ve 37 bayan beden eğitimi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Beden Eğitimi öğretmenlerinin halk dansları hakkındaki görüşleri Yoncalık (2007) tarafından geliştirilen ve geçerlilik güvenirlik çalışmaları yapılan ölçeğin tekrar yapılandırılan formu ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, Frekans, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H- testi ve Descriptive Statistic testlerinden yararlanılmıştır. Öğretmenler dans etmenin fiziksel gelişim için faydalarının ve sportif başarı için ritmik yeteneğin önemli olduğunun bilincindedirler. Aynı zamanda dans etmenin ve seyrinin eğlenceli bir sosyalleşme aracı olduğuna yönelik çok kararlı bir tutum sergilemektedirler. Fakat dansın bir sportif etkinlik olduğu konusunda daha çekimser bir tavır içerisindedirler. Dans ve spor kavramlarını yan yana getirmek istememekte, farklı alanlar olarak görmektedirler. Bu düşüncenin beden eğitimi öğretmenliği ve dans öğretimi konusunda da kendini gösterdiğini görmekteyiz. Çalışmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin ortak görüşü olarak okullarda halk dansları öğretimi beden eğitimi öğretmeninin yapması gereken bir iş olarak görülmemektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okullarda ayrıca bir halk dansları dersinin olmasına da karşı çıkmadıkları söylenebilir. Bu yaklaşıma göre örneğin; branşını futbol olarak belirten bir öğretmene dans, judodan daha uzak kalmaktadır. Bütün bunlara rağmen öğretmenlerin halk dansları ile ilgili bir kursa katılmaya istekli oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetleri göz önüne alınarak yapılan analizlerden elde edilen sonuç; bayan beden eğitimi öğretmenlerinin erkek beden eğitimi öğretmenlerine göre dansa yönelik daha olumlu tutum içerisinde olduklarını göstermektedir. Bu olumlu tutum, okullarda ayrıca bir halk dansları dersi olması gerektiği ve halk dansları öğretiminin beden eğitimi öğretmeninin işi olduğu konusunda anlamlı farklılık gösteren bir düzeyde gerçekleşmiştir. Elde edilen veriler, öğretmenlerin yaşları ve kıdemlerine göre analiz edildiğinde, öne çıkan bir durumla karşılaşılmamıştır. Bu araştırmanın ilginç sonuçlarından biriside, öğretmenlerin mezuniyet uzmanlık alanlarına göre sınıflandırılması üzerinden yapılan analizden elde edilen bilgilerdir. Branşını halk oyunları olarak belirten öğretmenlerden sonra, halk danslarına en olumlu tutumu gösteren öğretmenler, dövüş sporları grubunda olanlardır. Bunu bireysel sporlar grubunda yer alan öğretmenler izlemektedir. Takım sporları grubunda yer alan öğretmenler ise bu gruplar içerisinde kendini halk danslarına en uzak hissedenler olarak söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Dans.en_US
dc.description.abstractThis research is a descriptive study that questions the existing situation. The aim of the study is to find out what the Physical Education teachers working in primary and high schools in different cities of Turkey think about folk dances. Participants are 130 male and 37 female teachers. The data related to what the participants think about folk dances is collected through a questionnaire developed and redesigned by Yoncalık (2007). In the analysis of the data, Frequency, Arithmetic Mean, Standard Deviation, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H-test and Descriptive Statistics tests are utilized. The teachers are aware of the contributions of the dancing to physical development and the importance of the rhythmic ability to athletic success. Moreover, they have very strong attitudes towards the fact that dancing and watching dances are enjoyable means for socializing. However, they reveal more abstaining attitudes towards the fact that dancing is a sports activity. They avoid thinking dance and sports concepts together; they consider dance and sports as two different fields from each other. The same belief reveals itself in the fields of Physical Education Teaching and Dance Teaching. As the participants' common thought, folk dances are not considered as a duty that the Physical Education teachers should fulfill at schools. Furthermore, it can be said that the participants are not opposed against puttingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Sporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAğrıen_US
dc.subjectPain ; Dizen_US
dc.subjectKnee ; Diz eklemien_US
dc.subjectKnee joint ; Egzersiz testien_US
dc.subjectExercise test ; Femuren_US
dc.subjectFemur ; Patellaen_US
dc.subjectPatella ; Propriyosepsiyonen_US
dc.subjectProprioception ; Tibiaen_US
dc.subjectTibiaen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin halk danslarına yönelik tutumlarıen_US
dc.title.alternativePhysical education and sports teachers' attitudes towards folk dancesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster