Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAyan, Sinan
dc.contributor.authorKır, Rıdvan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:04:09Z
dc.date.available2021-01-16T19:04:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16010
dc.descriptionYÖK Tez ID: 331463en_US
dc.description.abstractÖZETRıdvan KIR, Kırıkkale İl Merkezinde Öğrenim Gören İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2012Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını belirleyerek, öğrencilerin kişisel özelliklerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasındaki farklılıkları tespit etmek suretiyle, derse ilginin, ders saatinin ve ders öğretmeni özelliklerinin öğrencinin derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmaya örneklem olarak Random Yöntemiyle seçilen 7 ilköğretim okulundan; 324'ü 6. sınıf, 251'i 7. sınıf, 198'i 8. sınıf öğrencisi olmak üzere toplamda 389 kız ve 384 erkek öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için geliştirilen ?İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilerden oluşan 12 maddeden ikinci bölüm ise beden eğitimi dersine yönelik tutumlara ilişkin 5'li Likert tipi 20 maddelik ölçekten oluşmaktadır. Yapılan analizde ölçeğin KMO değeri 0,89, açıklanan toplam madde varyansı değeri 51,778 olarak bulunmuştur. Her bir faktörün iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa) sırasıyla; 1. Faktör:0,88, 2. Faktör:0,80, 3. Faktör:0,67 olarak bulunmuş olup, ölçeğin tutum puan aralığı 20 ile 100 puan aralığı olarak tespit edilmiştir. İlk olarak tanımlayıcı istatistikler kapsamında verilerin frekans dağılımları alınmış ve çapraz tablo değerlerine bakılmıştır. Sonra faktör analizi sonucu oluşturulan 3 faktör (derse ilgi, öğretmene karşı tutum, ders saati) ve sınıf, kardeş sayısı, anne ve babanın eğitim durumu arasında korelasyon analizi yapılmıştır ve hipotez testlerine geçilmiştir.Örneklem sayısının yüksek olmasından ötürü verilerin normal dağılım özelliklerine bakılmaksızın alt probleme ilişkin bağımsız değişkenlerle tutum puanları parametrik testlerle sınanmıştır. İkili karşılaştırmalar için bağımsız iki örnek T-testi (Independent Samples T-Test) ve Varyans analizlerinden Tek Yönlü-ANOVA uygulanmıştır. Tek Yönlü-ANOVA Analizi sonuçlarında anlamlı farklılığın çıktığı durumlarda ise bu farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Post-Hoc testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan yorumlarda anlamlılık düzeyi (%5) olarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda;1)İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu bulunmuştur.2)İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin cinsiyetlerine, sınıflarına, oturdukları evlerin sahiplik durumuna, beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.3)İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin spor yapmalarına engel rahatsızlıklarının bulunması durumuna göre, beden eğitimi dersine gösterdikleri ve beden eğitimi öğretmenine ilişkin tutumları arasında, beden eğitimi öğretmenine ilişkin tutumları ve beden eğitimi dersi süresine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.4)İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yaşadığı yerleşim yerine göre ve kardeş sayılarına göre beden eğitimi dersine ilgi açısından, babalarının mesleklerine göre derse ilgi, beden eğitimi öğretmenine ve ders saatine ilişkin tutumları açısından, annelerinin mesleklerine göre beden eğitimi dersine ve beden eğitimi ders saatine ilişkin tutumları arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur.5)İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin babalarının ve annelerinin eğitim düzeylerine göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında, beden eğitimi dersine gösterdikleri ilgiyle beden eğitimi ders süresine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.Anahtar sözcükler: İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri, Beden Eğitimi Dersi, Beden Eğitimi Öğretmeni, Tutum.en_US
dc.description.abstractABSTRACTRıdvan Kır, Investigating of The Attitudes of the Students Belonging to the Second Grade of Primary School Who are Attending in The Centre of theAdministrative Province of Kırıkkale about Physical Education Lesson. Kırıkkale University, Health Science Institute, Major Science Department of Physical Education and Sport, Master Dissertation, Kırıkkale, 2012The aim of this study is to determine the attitudes towards physical education lesson of the second grade students of primary school, to examine the differences between their attitudes about physical education lesson according to the personal characteristics of the students , to examine the interest about the lesson, the period of the lesson and the effects on the attitudes of the student, of the characteristics of the teacher. As an example of the research among 7 primary schools who have been chosen by the method of random; 324 from 6. grade, 251 from 7. grade, 198 from 8. grade being totally 389 girl and 384 boy students have participated voluntarily. To measure the attitudes of the students ? Attitude Scale Towards Physical Education Lesson of The Second Grade Studentsof Primary School? has been developed and used. The Scale has been formed of two parts. The first part has been formed of 12 items formed of personal information and the second part is formed of a scale of 20 items of Likert-5 type towards the attitudes to physical education lesson. İn the analysis made these have been found; KMO value of the scale is 0,89 and the explained total substance variance. Value is 51,778. The internal consistency coefficient (Cronbach Alfa) of each of factors are found respectively as ;1. Factor=0,88, 2. Factor=0,80, 3. Factor=0,67. The attitude interval point of the scale is determined 20 and 100 points interval. At first the frequency distribution of the data within the scope of the descriptive statics has been obtained and it has been looked at the values of the crosswise table. And then (correlation analysis) among three factors which has been formed after factor analysis ( interest towards the lesson, attitude towards the teacher, lesson period) and class, the number of the siblings, the educational situation of the parents has been made. And then it has been passed to the tests of hypothesis.The number of the example was high therefore disregarding the characteristics of the normal distribution of data; attitude points have been tested by parametric tests with independent variables about problems. Fort he double comparisons two independent examples T-Test (Independent samples T-Test) and One Way-Anova Analysis it has been benefited from Post-Hoc tests to find from which groups this difference had been originated.Finally regression analysis has been made with the aim of determining the effective factors on the attitudes of the students. İn the interpretations made the level of meaning fullness has been determined as %5.İn the end of the research;1)It has been found that the attitudes of the students of second grade primary school towards physical education lesson is positive.2)Among the second grade primary school students about their attitudes towards physical education lesson according to their sexuality, class, the situation of the house they live of who owns, the sexuality of the physical education teachers there has been found no meaningfull difference.3)According to the situation of the uneasinnes preventing to perform sports of the second grade primary school students, among their attitudes they show to physical education lesson and to the physical education, and to the period of physical education lesson there has been found no meaningfull difference.4)In point of view of interest to physical education lesson according to their settlement place they live and number of siblings, ineterst to lesson because of their fathers? job, in point of view of their attitudes towards physical education teacher, and lesson period, their attitudes towards the period of physical education lesson and physical education according to their mothers? jobs there have been found differences in meaningfull levels.5)Of the students of primary school second grade according to their educational levels of their fathers and mothers their attitudes towards physical education lesson and between their attitudes towards physical education lesson and their interest they perform to physical education lesson meaningfull differences have been found.Keywords: Student of Primary School Second Grade Students, physical education lesson, physical education teacher, attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Training ; Sporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAdipoz dokuen_US
dc.subjectAdipose tissue ; Kök hücreleren_US
dc.subjectStem cells ; Sezaryen operasyonuen_US
dc.subjectCesarean section ; Sıçanlaren_US
dc.subjectRats ; Uterusen_US
dc.subjectUterus ; Yara iyileşmesien_US
dc.subjectWound healingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve davranışlarıen_US
dc.title.alternativeİnvestigating the attitudes of the second grade students towards physical education lessonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster