Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Battal
dc.contributor.authorTürkoğlu, Fatih
dc.date.accessioned2021-01-16T19:07:52Z
dc.date.available2021-01-16T19:07:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16262
dc.descriptionYÖK Tez ID: 416203en_US
dc.description.abstractHavaalanlarının çevreye olumsuz etkilerinin azaltılması amacıyla, havaalanlarının belirli şartları yerine getirmeleri durumunda, o havaalanının "Yeşil Havaalanı" unvanı alacağı "Yeşil Havaalanı Projesi", 25/06/2009 tarihinde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından başlatılmıştır. Bu çalışmanın amacı bir havaalanında olumsuz çevresel etkilerin incelenmesi, bu etkilerin giderilmesi, azaltılması ve mümkünse önlenilmesidir. Çalışmada "Yeşil Havaalanı Projesi" kapsamında, Nevşehir Kapadokya Havalimanı'nın çevresel etkilerinin, gürültü, emisyon ve atık yönetimi yönünden incelenmesini amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışmada, Kapadokya Havalimanı'nın "Yeşil Havaalanı" unvanını alması için öneriler sunulmuştur. Gürültünün, Havalimanı çevresine etkisini inceleyebilmek için Nevşehir Kapadokya Havalimanı yakınında bulunan Tuzköy Kasabası ve Gülşehir ilçelerinde gürültü ölçümleri yapılmış ve bu ölçümler mevzuata göre değerlendirilmiştir. Gündüz ve akşam yapılan ölçümlerin mevzuattaki sınır değerleri aşmadığı görülmüş, ancak Havalimanına gece seferleri yapılması durumunda sınır değerlerin aşılacağı tespit edilmiştir. Kapadokya Havalimanında uçaklardan kaynaklanan sera gazı emisyonları belirlenmiştir. Emisyon hesaplamaları sırasında IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) tarafından önerilmiş ve Tier yaklaşımlarıyla belirlenmiş olan metodoloji kullanılmıştır. Ulaştırma sektöründe açığa çıkan sera gazlarının içinde büyük oranda CO2 gazı bulunmasından dolayı, özellikle CO2 gazlarının analizi önemlidir. CO2 dışında, NOX, CO, CH4, NMVOC, N2O ve SO2 gazları da hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucunda bütün sera gazı emisyonlarında ve özellikle yakıt tüketimlerinin artması sonucunda CO2 emisyonlarının hızla arttığı gözlemlenmiştir. Havalimanında diğer bir emisyon kaynağı olan ısı merkezinde baca gazı analizleri yapılmış ve mevzuattaki sınır değerlerin aşılmadığı görülmüştür. Havalimanında oluşan atıklar ve miktarları takip edilmiş, uygun şekilde depolanmaları ve geri kazanım/dönüşüm durumları incelenmiştir. Daha önce atık su arıtma tesisi bulunmayan Havalimanına, atık su arıtma tesisi projesi hazırlanarak tesis kurulmuş, tesiste deşarj edilen suyun bahçe sulanmasında kullanılabilmesi için gerekli tertibat hazırlanmıştır. Enerjiyi daha verimli kullanmak için bir trijenerasyon sistemi tasarımı yapılmış ve sistemin fizibilitesi incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractFor the purpose of reducing the negative effects of Airports on environment, "Green Airport Project" has been initiated by Directorate General of Civil Aviation in 06/25/2006. The airports will be called "Green Airport" when the requirements of this project were met. The aim of this study is research of negative environmental effect on an airport, elimination, reducing and prevention of these effects. This study intends to examine the environmental effect in Nevsehir Kapadokya Airport in the context of "Green Airport Project" with regard to noise, emission and waste management. In addition, this study offers some recommendations, for Kapadokya Airport to be defined as "Green Airprot" To examine the noise effect on places around Airport in Tuzkoy and Gulsehir, noise level was measured. These measurements of noise level were assessed according to legislations. Measurements made in daylight and evening hours were found not to exceed the legislation level but in the case of landing-take off of an aircraft in the night hours, noise levels will exceed legislation limits. The amounts of greenhouse gas emission caused by aircraft in Kapadokya Airport were determined. In the calculations of emission, the method which was recommended by IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) and determined by Tier techniques has been used. Because there is great amount of CO2 within greenhouse gas in transportation sector, analysis of CO2 is particularly important. Besides CO2; NOX, CO, CH4, NMVOC, N2O and SO2 gases were calculated. As a result of these calculations it has been monitored that all greenhouse emission and especially fuel consumption caused CO2 emission to rise. Emission of chimney gas which is another emission sources in the airport was analyzed and the limit values were seen not to exceed legislation level. Types and amounts of wastes in airport were monitored, storage and recycle was watched to be made properly. Water purification system was built in airport which has no this system before. The necessary equipments were prepared to drain the water discharged by purification system for garden irrigation. A trigeneration system was designed for using energy more efficiently and feasibility of the system was analized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnerjien_US
dc.subjectEnergy ; Makine Mühendisliğien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleNevşehir Havalimanı çevresel etkilerinin 'yeşil havaalanı projesi' kapsamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeResearch on environmental effects within the scope of 'green airport project' in Nevşehir International Airporten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster