Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Veli
dc.contributor.authorSezgin, Burak
dc.date.accessioned2021-01-16T19:07:53Z
dc.date.available2021-01-16T19:07:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16286
dc.descriptionYÖK Tez ID: 258969en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında içten yanmalı bir dizel motoru, çeşitli modifikasyonlarla doğalgazla çalışır hale getirilmiştir. Dizel motoru sıkıştırmayla ateşleme prensibine göre çalışır. Yanma odasındaki yakıtı yakmak için gerekli sıcaklık, piston içindeki havanın sıkıştırılmasıyla elde edilir. Yaklaşık 17:1'lik bir sıkıştırma oranı olan yanma odasındaki hava, dizel yakıtını ateşleyecek kadar ısınır. Bu sistemle çalışan bir motorda yakıt olarak doğalgaz kullanmak istenirse, doğalgazın yüksek oktan sayısı, bu kadar yüksek bir sıkıştırma oranında vuruntuya sebep olacaktır. Bunun önüne geçmek, motorun çalışma prensibini değiştirmekle mümkündür.Doğalgaz yüksek oktan sayısı nedeniyle benzinle benzerlikler gösterir. Dolayısıyla doğalgaz motorlarının çevrimi de benzinli motorlarınkine benzemelidir. Benzinli motorlar, Otto çevrimiyle çalışırlar. Otto çevrimlerde sıkıştırma oranı 10-12 civarındadır. Dizel çevrimle çalışan bir motoru Otto ile çalışacak hale getirmek için sıkıştırma oranını düşürmek gerekmektedir. Bu da yanma odasında bazı modifikayonlar yaparak mümkündür.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, an internal combustion diesel engine maked worked with CNG by applying several modifications. Diesel engine works with compression ignition principle. Necessary heat in the combustion chamber supplied by compresed air onto the piston. If CNG is wanted to use in such an engine, high octane number will cause self knocking in such high compression ratio. It is possible to prevent this fault by changing the principle of working the engine.CNG resembles with gasoline becaue of high octane number. So the cycle of the CNG engines must resemble the cycle of gasoline engines. Gasoline enngines works with a compression ratio almost 10-12. To convert a diesel engine to an Otto engine, it is obligated to reduce the compression ratio. It's possible with some modifications in combustion chamber.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğien_US
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBir dizel motorun doğalgaz ile çalışır hale getirilmesi ve analizien_US
dc.title.alternativeOperating and analysing of CNG usage in a diesel engineen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record