Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAslan, Ersan
dc.contributor.authorUlusoy, Bülent Serdar
dc.date.accessioned2021-01-16T19:07:54Z
dc.date.available2021-01-16T19:07:54Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16298
dc.descriptionYÖK Tez ID: 196755en_US
dc.description.abstractDünya petrol rezervlerinin hızla tükenmesi ve atmosfere bırakılan egzozemisyon gazlarına ait sınır değerlerin uluslar arası antlaşmalar ve çevreyönetmelikleri ile aşağılara çekilmesi sebebi ile, otomotiv imalatçıları sürekli birbaskı altındadır. Bu nedenle günümüzde otomotiv sektörü ve bilim adamlarıalternatif yakıt kullanımı üzerine çalışmalarını hızlandırmışlardır.Alternatif yakıtlar ile ilgili çalışmaların daha da hız kazandığı günümüzde,farklı alternatif yakıtların optimum performans ve emisyon değerlerini sağlayacakşekilde kullanımı bu neden ile çok önemlidir.Bu çalışmada; benzine alternatif olarak kullanılabilen LPG, CNG ve hidrojenalternatif yakıtlarının yanma özellikleri ve egzoz emisyonlarına etkisi incelenmiştir.Her bir alternatif yakıtın CO, HC, NOx emisyonları benzin kullanılması halindeoluşan değerler ile karşılaştırmalı olarak verilmiş ve değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Alternatif yakıt, LPG, CNG, Hidrojen, Emisyon,en_US
dc.description.abstractAutomotive manufacturers are under permanent pressure as a result of everdecreasing world oil reserves, and policies and measures, which limit or reduceexhaust emissions. Hence, scientists and automotive manufacturers have acceleratedtheir studies about alternative fuels.Use of alternative fuels which can provide the highest efficiency and the bestemission possible is more important today than it has ever been because of the paceof this race over alternative fuels.This paper deals with the improvements in exhaust emissions and natureitself overall by the use of liquefied petroleum gas (LPG), compressed natural gas(CNG) and hydrogen as alternative fuels. Emissions of each alternative fuel, such asCO, HC and NOx that compared with conditions due to gasoline use are given andevaluated.Key Words: Alternative fuels, LPG, CNG, Hydrogen, Emissionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğien_US
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleAlternatif yakıtların benzinli motor emisyonları üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeA study about the effects of use of alternative fuels to engines emissionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster