Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalcı, Mustafa
dc.contributor.authorCulter, Yunus Emre
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:45Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-2431
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU5EWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/162
dc.description.abstractBir söz öbeğinin metin olma özelliği kazanabilmesi için birtakım unsurları içermesi gerekir. Metni farklı açılardan tamamlayan bu nitelikler; bağdaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, metinlerarasılık, bilgilendiricilik, ikna edicilik ve duruma uygunluk olmak üzere yedi başlık altında ele alınmaktadır. Sıralanan bu kullanımlar, bir yapının metin olabilmesi için gerekli ana çerçeveyi oluşturur. Bu ana çerçevenin temelinde ise diğer ölçütlerin gerçekleşmesini sağlayan bağdaşıklık yer alır.Dil öğretiminde yazma becerisine ilişkin verilen eğitimde ğrenicilerden istenen öncelikle yazdıklarına metin olma özelliği kazandıracak bağdaşıklık ögelerini kullanmalarıdır. Böylece öğrenicilerin bağdaşık buna bağlı olarak da tutarlı metin oluşturmaları sağlanabilir. Öğrenicilerin bağdaşıklık unsurlarını ne ölçüde yerine getiriyor olduklarını bilmek yazma becerisi için verilen eğitimin ve düzenlenen etkinliklerin planlanması açısından önemlidir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, B2 düzeyindeki Arap öğrenicilerin yazdıkları metinleribağdaşıklık araçlarının kullanımıbakımından değerlendirmektir. Her metnin oluşturulma gayesinin iletişimi gerçekleşmek olduğu dikkate alındığında öğrenicilerin bunu ne ölçüde gerçekleştirdiğini ortaya koymanın kendilerini ifade etme düzeylerini belirlemek için önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractA string of words must include a set of factors to be a text. Seven factors contribute to making mere words a meaningful text: coherence, cohesion, intentionality, intertextuality, informativeness, persuasiveness and appropriateness. These are the framework necessary for a set of words to be a text. It is coherence which enables other criteria to be fulfilled. In the writing component of foreign language education, students are primarily required to be coherent so that their writings are texts. Students can be enabled to create consistently coherent texts. Knowing to what extent students fulfill the coherence requirement is important for planning activities to teach writing skills. The aim of the study is to evaluate texts written by Arab students at the B2 level for coherence. When the fact that the goal of every text is to establish communication is considered, revealing the extent to which students actualize this goal is crucial for determining their self-expression levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleYabancı Öğrenicilerin Türkçe Yazma Becerilerinin Bağdaşıklık Ölçütleri Bağlamında Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating Foreign Students' Turkish Writing Skills For Coherenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue67en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.journalAkademik Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster