Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetinkaya, Nur Çağlar
dc.contributor.authorDurukan, Tülin
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:46Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationÇetinkaya, N. Ç., Durukan, T. (2019). Ürün Konumlandırmanın Ankara Ve Çankırı’da Yaşayan X Kuşağının Satınalma Niyetine Etkisinin Ölçülmesine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Business and Management Studies: An International Journal, 7(1), 224 - 256.en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v7i1.1062
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE5UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/164
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ürün konumlandırma stratejilerinin X kuşağının satınalma niyetleri üzerindekietkilerinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda yapısal eşitlik modeli uygulaması ile ürün konumlandırma stratejileriTeknoloji Kabul Modeli esas alınarak analiz edilmiştir. Araştırmada Türkiye pazarında kolaylıkla teminedilebilen on bir adet akıllı telefon markası incelenmiş, Çankırı ve Ankara illerinde X kuşağı esas alınarakkarşılaştırmalı analizler yapılmıştır. 964 adet anlamlı veriye ulaşılan çalışmada dört ürün konumlandırmastratejisi ürüne uyarlanabilmiş ve kuşağın özellikleri ile örtüşen sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmada X kuşağınınher iki yerleşim yerinde de fiyata göre konumlandırma stratejisi ve tasarım kalitesine göre konumlandırmastratejisinden etkilendiği fakat diğer stratejilerden etkilenmediği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the effects of product positioning strategies on the intention of Xgeneration. In this respect, the implementation of structural equality model and product positioning strategieswere analyzed based on technology acceptance model. In the research eleven smart phone brands, which areeasily available in the Turkish market, were examined and comparative analyses were made based on Xgeneration in Çankırı and Ankara provinces. In the study, which has reached 964 pieces of data, four productpositioning strategies were adapted to the product and results that match the characteristics of the generationwere achieved. In the study, the results of the X generation were found to be influenced by price-basedpositioning strategy and design-based positioning strategy in both residential locations was not affected by theother positioning strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.15295/bmij.v7i1.1062en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleÜrün Konumlandırmanın Ankara Ve Çankırı’da Yaşayan X Kuşağının Satınalma Niyetine Etkisinin Ölçülmesine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Comparative Study On The Effect Of Product Positioning On The Purchase Intention Of X Generation Living In Ankara And Çankirien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage224en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster