Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydınlı, Doç. Bahattin
dc.contributor.advisorGökalp, Faik
dc.contributor.authorŞahan, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16523
dc.descriptionYÖK Tez ID: 522395en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; fen bilimleri öğretiminde kullanılan çoklu zekâ destekli eğitim modelinin öğrenci başarısı ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi 2016-2017 Eğitim-Öğretim Güz döneminde Ankara iline bağlı Keçiören ilçesinde bulunan özel bir kurumda görev yapan bir fen bilgisi öğretmeninin iki sınıfında bulunan 36 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Deney grubu 18 kontrol grubu 18 öğrenciden oluşmaktadır. Kontrol grubunda klasik yöntemlerle ders işlenirken, çoklu zekâ kuramına göre belirlenen etkinlikler deney grubuna uygulanmıştır. Öğrenci Tanıma Formu (ÖTF), Fen Bilgisi Tutum Ölçeği (FBTÖ), Çoklu Zekâ Envanteri (ÇZE), Fen Bilgisi Başarı Testi (FBBT) kontrol ve deney grubu öğrencilerine ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama çalışmaları üç haftada tamamlanmıştır. Verilerin analizi SPSS 23 programı ile yapılmış ve %95 güven düzeyi ile çalışılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında "başarı ön test" puanı ve TEOG neti açısından anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Buna karşılık deney ve kontrol grubu öğrencilerinin başarı son test puanı açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca kontrol grubunda fen tutumu açısından anlamlı bir fark bulunmazken; deney grubunda fen tutumu açısından önemli düzeyde anlamlı fark bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre çoklu zekâ destekli eğitim modeli deney grubu lehine olumlu sonuçlar göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the effect of the multiple intelligence aided education model used in science education to student success and science attitude. The sample of the study consists of 36 students in two classes of a science teacher who works in a private institution in Keçiören, Ankara in the fall semester of 2016. The study has been conducted in a semi-experimental design with pre-test post-test control group. Each group consists of 18 students. Methods determined according to multiple intelligence theory have been applied in the experimental group, while, in the control group, the course has been taught with classical methods. Student Identification Form (ÖTF), Science Attitude Scale (FBTÖ), Multiple Intelligence Inventory (ÇZE), and Scientific Achievement Test (FBBT) have been applied to control group and experimental group students as pre-test and pos-test. Application practices have been completed in three weeks. The data analysis has been conducted via SPSS 23 program and it has 95% confidence level. There is no significant difference between the experimental and control groups in terms of "pre-test success" score and TEOG score. On the other hand, there is a considerable difference in favor of the experimental group in post-test scores. Furthermore, while scientific attitude of the control group has not changed remarkably, there is a noticeable change of scientific attitude in the experimental group. According to the results of the research, multiple intelligence aided education model has showed favorable results in favor of the experimental groupen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleFen bilimleri öğretiminde çoklu zeka destekli eğitim modelinin öğrenci başarısına ve fen tutumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the education model based on the theory of multiple intelligences on the success and attitude ofstudents in the courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster