Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı, Uğur
dc.contributor.authorUlukök, Şeyma
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16527
dc.descriptionYÖK Tez ID: 343967en_US
dc.description.abstractBu çalışmada bilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin geleneksel probleme dayalı öğrenme yöntemiyle karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca uygulamaya katılan öğretmen adaylarının uygulanan etkinliklere ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırmada yarı-deneysel araştırma yöntemlerinden ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma bulguları, karma yöntem araştırma desenlerinden gömülü yöntem kullanılarak hem nicel hem de nitel yaklaşımlarla elde edilmiştir.Araştırmanın örneklemini Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programının iki farklı şubesinde öğrenim gören ve Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları -II dersini alan, toplam doksan bir (kırk altı deney grubu, kırk beş kontrol grubu) üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Uygulama, 2011-2012 öğretim yılının II. yarıyılında sekiz hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler; Bilimsel Süreç Beceri Testi, Yaratıcılık Ölçeği (Ne Kadar Yaratıcısınız?), Problem Çözme Envanteri, California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ile nitel veriler ise uzman görüşü alınarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu ve Bilimsel Süreç Becerilerini İzlemeye Yönelik Gözlem Formu ile toplanmıştır. iiElde edilen verilerin analizi için SPSS 16 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar için t-testi ve bağımlı gruplar için ttesti analizleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi ise betimsel analize tabi tutularak kategoriler halinde ve çizelgeler aracılığıyla verilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, bilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin, geleneksel probleme dayalı öğrenme yöntemine göre öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini arttırmada daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Nitel verilerin analiz sonuçları ise genel olarak öğretmen adaylarının bilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca bilimsel süreç becerilerini izlemeye yönelik gözlem formundan elde edilen sonuçların Bilimsel Süreç Becerileri Testinden elde edilen sonuçlarla paralel olduğugörülmüştür.Anahtar kelimeler: Fen Eğitimi ve Öğretimi, Probleme Dayalı Öğrenme, Bilgisayar Destekli Öğretim, Laboratuar Yaklaşımları, Üst Düzey Düşünme Becerilerien_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the effects of computer assisted problem based learning method on prospective teachers' scientific process skills, critical and creative thinking and problem solving skills in comparison with traditional problem based learning method. The views of prospective teachers attended in the study on performed activities are also aimed to be found out. In the study, among quasi-experimental research methods, pre-test post-test control group design is used. The results are obtained through embedded method that is one of the mixed-method that includes both qualitative and quantitative designs. The sample is 91 (46 students for experimental group, 45 students for control group) third grade students of Elementary Science Teacher Education department in Kırıkkale University's Faculty of Education. These students are from two different classes taking the course "Laboratory Applications In Science II". The study has been conducted during the second term of 2011-2012 Education Year and has lasted for 8 weeks. In order to collect quantitative data, Scientific Process Skills Test, Creativity Scale (How creative are you?), Problem Solving Inventory, and California Critical Thinking Skills Test are used. On the other hand, in order to collect qualitative data, the observation form for observing scientific process skills and an interview form are used. ivThis interview form involves open ended questions and it is prepared by using experts' views. Data analysis is made using SPSS 16.0 package program. For the quantitative data analysis, independent samples t-test and dependent samples t-test are used. On the other hand, for qualitative data, descriptive analysis is used and the results are given in categories and by using charts. The results indicate that computer assistedproblem-based learning method is more effective in enhancing prospective teachers' scientific process skills, creative thinking, critical thinking and problem solving skills compared to traditional problem-based learning method.The results of qualitative data analysis show that prospective teachers have positive views on computer assisted problem-based learning method in general. And also it is seen that the results of the observation form for observing scientific process skills and the results of Scientific Process Skills Test are parallel with each other. Keywords: Science Education and Instruction, Problem-based Learning, Computerassisted Instruction, Laboratory Approaches, High-Level Thinking Abilityen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAdezyon moleküllerien_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleBilgisayar destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin öğretmen adaylarının üst düzey düşünme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of computer assisted pproblem based learning method on the higher level thinking skills of prospective teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster