Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, Ahmet Kürşad
dc.contributor.authorÖzmen, Burhan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:08:39Z
dc.date.available2021-01-16T19:08:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/16683
dc.descriptionYÖK Tez ID: 520780en_US
dc.description.abstractGünümüzün rekabetçi piyasalarında yatırımcılar / girişimciler bir yatırım kararı vermeden önce birçok analiz yapmak zorundadır. Reel sektörde birçok örnekte yatırım için hayati öneme haiz bu analizlere yeterli önem verilmediği için yatırımlar başarısızlık ile sonuçlanmaktadır. Girişimcilerin büyük bir gurubunun yaptığı analizlerde ağırlıkla teknolojik ve finansal yapılabilirlik analizleri olup, ticari ve pazarlama ilkeleri açısından yatırımı değerlendirmemektedir. Bu çalışmada fizibilite analizi prensipleri ana hat olarak belirlenmiş olup, yatırım ya da girişim sürecinde atılacak adımların, fırsat analizlerinin, stratejik kararların ve alınacak risklerin ticari, finansal, hukuksal ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda nasıl bir karar verme sürecinden geçmesi gerektiği incelenmiştir. Buna ek olarak iş yaşamında sık sık kullanılan pratik yöntemler ile yatırım ile ilgili verilerin daha anlaşılır olması sağlanmaya çalışılmış olup, girişimcinin yatırım kararı verirken sektör ve rakip analizi, satış tahmini, marka konumlaması ve marka stratejileri, stratejik planlama ile risk minimiz asyönü… Vs. konuları hakkında da bilgi vererek girişimciye tam bir yol haritası oluşturulması hedeflenmiştir. Bu bağlamda verilmeye çalışılan yol haritasına örnek olması açısından madeni yağ sektöründe yeni bir ürün ortaya koymak isteyen bir akaryakıt dağıtım şirketi için vaka çalışması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn today's competitive markets Investors / Entrepreneurs have to do a lot of analyses to make an investment decision. In real economy with a lot of examples, many investments end up in failure because adequate importance is not given to these vital analyses. A big part of the analyses performed by entrepreneurs overall are mainly technological and financial feasibility analyses which do not evaluate the investment aimed at policies for commercial and marketing. In this study policies for feasibility analysis is determined as the main line, the steps to be taken in the process of investment or venture, opportunity analyses, strategic decisions and the risks to be taken are examined so as to determine what kind of decision making process they should go through in accordance with commercial, financial, legal and marketing policies. Additionally, it is objected to make practical methods that are frequently used in business environments and data related to investing more understandable; it is aimed to draw a complete road map for entrepreneur through providing information on investors' market and competitor analysis in the process of investment decision making, sales estimation, brand positioning and strategies, risk minimization through strategic planning etc. In this regard a case study is put forward for a petroleum distribution company intended to launch a new product in distribution market to illustrate the road map aimed to be shown.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleYatırım/girişim yol haritası, madeni yağ sektörü için vaka çalışmasıen_US
dc.title.alternativeInvestment/venture road map,case study for lubricant sectoren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record