Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler
Künye
Dündar, H., Aksoy, B. N. (2018). Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler. Manas Journal of Social Studies, 7(3), 39 - 58.Özet
Bu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süredevam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitimhayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları problemlerin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada nitelaraştırma deseni olan olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Bu araştırmanınçalışma grubunu 5 farklı ülkeden (Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda, İsviçre) 7’si kız 3’üerkek toplam 10 yabancı uyruklu Türk asıllı birey oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarıyapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Türk asıllı yabancı uyruklu bireylerden eldeedilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda yabancı uyrukluTürk asıllı bireylerin Türkiye’deki eğitim süreçlerinde yaşadıkları problemler beş ana temaaltında incelenmiştir. Bireylerin yaşadıkları problemlerin, yetersiz bir Türkçe’ye ve farklı birkültüre sahip olmalarından, iletişim kurmada, uyum sağlamada güçlükler çekmelerinden,akademik anlamda ağır müfredatın, zor sınavların, geldikleri ülkelerdeki kullanılan yöntem veteknikler ile derslerin çok hızlı bir şekilde işlenmesinden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır.Bireylerin bir kısmının bu süreçte gelecek kaygısı ve başarısızlık korkusu yaşarken bir kısmınında mutlu ve inançlı oldukları görülmüştür. Aynı zamanda bu süreçte bireylerin ailelerinin onlaradestek oldukları; öğretmen ve arkadaşlarından bazılarının da onlar için bu süreci daha dazorlaştırdığı ortaya konmuştur The purpose of this research is to uncover the problems they had in their adaptation about newtraining life of the Turkish born individuals who were born abroad, started their educationabroad and stayed abroad for a while. In the research, phenomenology (phenomenology), whichis the qualitative research design, has been utilized. The study group a total of 10 foreignnational Turkish individuals composed of 7 girls and 3 boys from 5 different countries(Germany, Austria, France, Netherlands, Switzerland) is constituting of the research. Semistructured interview method was used to collect the data. Data obtained from Turkish bornforeign nationals were analyzed through content analysis. In the survey, Turkish born foreignnational individuals’ problems they encountered during their education in Turkey wereexamined under five main themes. The problems that individuals have experienced have comefrom the fact that they have an inadequate Turkish and a different culture, they have difficultiesin communicating and adapting, academic curriculum, difficult exams, the methods andtechniques used in the countries they come from and their lessons are processed very quickly. While some of the individuals have anxiety and fear of failure in this process, some of themhave been seen to be happy and some of the teachers and friends have made it even moredifficult for them. At the same time, in this process, the families of the individuals support themto be successful
Kaynak
Manas Journal of Social StudiesCilt
7Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJeE9UWXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/169