Bulanık mantık ile sınavlara hazırlık için performans arttırma yazılımı
Özet
Bu çalışmada, ölçme değerlendirme faaliyetlerinin en büyük sınırlılıklarından biri olan bireysel farklılıkların önüne geçmek için C# programında Bulanık Mantık alt yapısı kullanılarak Akıllı Sınav Sistemi yazılımı geliştirilmiştir. Geliştirilen yazılımın çalışması, Kırşehir eğitim bölgesinden, 8. sınıfta okuyan ve 2013 yılında Seviye Belirleme Sınavına (SBS) girecek olan farklı bilgi seviyelerine sahip 10 öğrenci üzerinde test edilmiştir. Sistemin veritabanında ki sorulardan rastgele seçilen 5 üniteden toplam 40 soruluk Seviye Tespit Sınavı (STS) oluşturulmuş ve öğrencilere uygulanmıştır. Her ünitenin ayrı ayrı değerlendirildiği sistemde, değerlendirilen ünitede ki sorulara, öğrencilerin vermiş oldukları doğru cevap sayıları, sınava katılan grubun o ünitede ki doğru cevap sayılarının ortalamaları ve öğrencilerin geçmiş yıllarda ki matematik ders notları, bulanık mantık sistemine sokulmuş, öğrencilerin o ünitede ki öğrenme yüzdeleri belirlenmiştir. Belirlenen öğrenme yüzdelerine göre öğrenci seviyelerine uygun yeni sınavlar oluşturulmuş olup, oluşturulan sistem ile öğrencilerin seviyelerine uygun sorularla karşılaştırılmasıyla sürekli bir gelişim sürecinin sağlanması amaçlanmıştır. Öğrencilerin kendi seviyelerindeki sorularla test edilmesi sonucunda belirgin başarı artışı olduğu ve derse karşı güdülenme düzeylerinin arttığı gözlemlenmiştir. In this study, in order to avoid individual differences one of the biggest limitations of measurement and evaluation activities, C # program using Fuzzy Logic Performance Enhancing Software software has been developed infrastructure. Operation of the developed software, Kırşehir training area, 8 studying in class and this year Placement Examination (SBS) which will be tested on 10 students of different knowledge levels. Questions randomly selected from the database system of a total of 40 questions from unit 5, Level Examination (STS) was created and was applied to students. Each unit is individually assessed system, questions that assessed the unit, students are given the number of correct answers, participated in the examination of the group, the mean number of correct answers is that unit and in the past years the students of mathematics lecture notes , lured to fuzzy logic system that unit was determined that the percentage of students learning. Determined according to the percentage of learning, students created new exams appropriate to their level. Created by the system, by comparing the level of students appropriate questions intended to ensure a continuous improvement process. As a result of questions to test the students' levels of that the increase in the apparent success and observed increase in the level of motivation towards the course.