Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElkatmış, Metin
dc.contributor.authorTanık, Mutluhan
dc.date.accessioned2021-01-16T19:12:51Z
dc.date.available2021-01-16T19:12:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17067
dc.descriptionYÖK Tez ID: 652308en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim anlayışına karşı tutum ve nitelik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Iğdır ili merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan ve basit seçkisiz araştırma yöntemi yoluyla belirlenen 217 kadın ve 133 erkek olmak üzere toplam 350 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için "Kişisel Bilgi Formu", "Yapılandırmacı Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği" ve "Yapılandırmacı Yaklaşımın Gerektirdiği Öğretmen Niteliklerini Belirleme Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H ve Spearman Rank korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan tüm analizlerde bilgisayar destekli istatistik programları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin öğretim yaşantılarında yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik tutumlarında yetersizlik ve yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği öğretmen niteliklerinin "düşük" düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Yapılandırmacı öğrenme uygulamalarına yönelik öğretmen tutum düzeylerinin öğretmenlerin cinsiyeti, çalıştıkları kurum türü ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği öğretmen niteliklerinin öğretmenlerin cinsiyeti ve çalıştıkları kurum türüne göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın gerektirdiği öğretmen nitelikleri ile yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik tutumları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara dayanarak yöneticilere, sınıf öğretmenlerine ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the classroom teachers' levels of qualification and attitudes towards constructivist approach in education in terms of various variables. Relational screening model was used in the study. The study group of the research consists of 350 classroom teachers, 217 female and 133 male, working in the primary schools in the centre and districts of Iğdır province and determined by simple random sampling method. The research was conducted in the academic year 2018-2019. In order to collect the research data, "Personal Information Form", "The Scale of Teachers' Attitudes towards Constructivist Learning Practices" and "The Scale for the Determination of Teacher Qualifications Required by Constructivist Approach" were used. In the analysis of data, descriptive analyses, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis H test and Spearman's Rank correlation were used. Computer-aided statistical programs were employed in all analyses. As a result of the research, classroom teachers' attitudes towards putting constructivist approach into practice in their teaching life were considered as insufficient and qualifications required by constructivist approach were found to be at "low" level. It was determined that the levels of teachers' attitudes towards constructivist learning practices differed significantly according to the gender of teachers, the type of institution where they work, professional seniority. Also, it was found that teacher qualifications required by constructivist approach differed significantly according to the gender of teachers and the type of institution where they work. A significant positive mid-level correlation between classroom teachers' levels of qualifications required by constructivist approach and attitudes towards practicing constructivist approach was detected. Based on the results obtained, suggestions for administrators, classroom teachers and researchers were put forward.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim modeline ilişkin tutum ve nitelik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the attitude and qualification levels of classroom teachers towards the constructivist education modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, , İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster