Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElkatmış, Metin
dc.contributor.authorYılmaz, Halil
dc.date.accessioned2021-01-16T19:12:51Z
dc.date.available2021-01-16T19:12:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17072
dc.descriptionYÖK Tez ID: 618581en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma düzeyi ile okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma Yozgat ili Çekerek ilçesinde bulunan rastgele belirlenmiş altı ilkokulda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 250 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında okuduğunu anlama testi, rutin olmayan problem çözme testi ve prozodik okuma ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde akıcı okuma ile okuduğunu anlama ve rutin olmayan problem çözme başarısı, okuduğunu anlama düzeyi ile rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkiye bakılırken Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Ayrıca, akıcı okumanın okuduğunu anlama düzeyi ve rutin olmayan problem çözme başarısını yordama durumuna Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda: 1. Doğru okuma ile okuduğunu anlama düzeyi arasında negatif yönlü düşük düzeyde, okuma hızı ve prozodik okuma ile okuduğunu anlama düzeyi arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. 2. Rutin olmayan problem çözme başarısı ile doğru okuma arasında negatif yönlü orta düzeyde; okuma hızı, prozodik okuma ve okuduğunu anlama düzeyi ile pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 3. Okuduğunu anlama düzeyi ile rutin olmayan problem çözme başarısı arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 4. Doğru okuma ve okuma hızının okuduğunu anlama düzeyi üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı, prozodik okumanın okuduğunu anlama üzerindeki etkisinin anlamlı olduğu görülmektedir. Ayrıca doğru okuma, okuma hızı ve prozodik okuma düzeylerinin okuduğunu anlama düzeyi üzerinde pozitif yönlü bir etkisi bulunmaktadır. Doğru okuma ve okuma hızının rutin olmayan problem çözme başarısı üzerindeki etkisi anlamlı iken prozodik okumanın problem çözme düzeyi üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı görülmüştür. Okuma hızı ve doğru okumanın problem çözme üzerinde negatif yönlü bir etkisi bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Akıcı okuma, okuduğunu anlama, rutin olmayan problem çözmeen_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the relationship between fluent reading level,reading comprehension and non-routine problem solving success of 4th grade primary school students. In the study, a mixed method in which qualitative and quantitative data were used together was applied.The research was conducted in 6 randomly selected primary schools in Çekerek District of Yozgat. The sample of the study consists of 250 4th grade. In order to collect data, a reading comprehension test, non-routine problem solving test and Prosodic Reading Scale was used. In the analysis of the data, Pearson Correlation Analysis was used for the relationships between fluent reading, reading comprehension and non-routine problem solving success, and reading comprehension level and non-routine problem solving success. Also, Multiple Regression Analysis was used for the prediction of reading comprehension level and non-routine problem solving success of fluent reading. As a result of the research, 1. It was found that there was a significiant negative low level relationship between the correct reading and the reading comprehension level, and a significant positive moderate level correlation between the reading speed, the prosodic reading and the reading comprehension level. 2. A significant negative moderate level correlation was found between the non-routine problem solving success and the correct reading, and a significant positive moderate level correlation with the reading speed, the prosodic reading and the reading comprehension level. 3. A significant positive moderate level correlation was found between the reading comprehension and non-routine problem solving success. 4. It is seen that the correct reading and the reading speed have no significiant effect on the reading comprehension level, the effect of the prosodic reading on the reading comprehension is significant. In addition, the correct reading, the reading speed and the prosodic reading level have a positive effect on the reading comprehension level While the effect of the correct reading and the reading speed on non-routine problem solving success was significant, it was observed that the prosodic reading had no significant effect on problem solving level. The reading speed and the correct reading had a negative effect on problem solving. Key Words: Fluent Reading, reading comprehension, non-routine problem solvingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.subjecten_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma düzeyi ile okuduğunu anlama ve rutin olmayan problem çözme başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeResearch of the relationship between fluent reading level, reading comprehension and non-routine problem solving success of 4th grade primary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster