Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHİLAL ZAİM
dc.date.accessioned2021-12-14T06:56:55Z
dc.date.available2021-12-14T06:56:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-03-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/17967
dc.description.abstractRekabet koşullarının giderek yoğunlaştığı günümüz işletmelerinde, maliyetler her geçen gün daha detaylı sorgulanmakta ve yalın tekniklerin etkili bir şekilde kullanılması büyük önem arz etmektedir. Lojistik sektöründe yalın tekniklerin uygulanması ya da verimliliğin ve etkinliğin artırılması doluluk oranları ile güzergah minimizasyonuna bağlıdır. Diğer bir ifadeyle bilişim teknolojilerinin geliştirilmesi ve bilgi ağlarının kurulması sektördeki temel hedefler arasında yer almaktadır. Bilişim hedeflerinin gerçekleştirilmesi doğrultusunda firma ile müşteriler arasında iyi bir eşgüdüm oluşturmak ve herkes açısından kullanım kolaylığı sağlamak oldukça önemlidir. Gerçekleştirilen çalışmada, bir lojistik firması için Yönetim Bilgi Sistemi uygulaması yapılmıştır. İlgili firma karayolu taşımacılığı yapmaktadır. Bilindiği üzere karayolu taşımacılığı diğer taşıma türlerine göre en yaygın olarak kullanılan bir taşıma türüdür. Bu nedenle rekabet koşullarında karayolu taşımacılığı yapan firmalar, kendisini daha üst seviyeye taşımak istemektedirler. Müşteriler ile kurulacak etkin bir iletişim, uçtan uca gerçekleşen lojistik sürecini de etkilemektedir. Lojistik firmasının, müşteriler ile yürüttükleri işlerin daha etkin, daha hızlı ve dijital ortamda yürütülmesi için web sitelerine entegre edilmiş bir otomasyon sisteminin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, SDLC Modeli kullanılarak uygulanmıştır. Analiz çalışması, SERQUAL anket modeli ve lojistik firma çalışanları ile yüz yüze görüşmeler yapılarak tamamlanmıştır. Analiz çalışması sonucunda önerilen sistem tasarımının prototip çalışması için analiz ekibi tarafından, birden fazla kişinin aynı anda tasarım yapabileceği program olan Axure RP 8 Team programı kullanılmıştır. Tasarlanan sistemin gerçek hayata geçmesiyle müşteri, firma ile en çok etkileşimde bulunduğu süreçleri, geliştirilen mobil uygulama ile yapabilecektir. Müşterilerin, firma hakkındaki olumsuz düşünceleri ve iletişimsizlikten kaynaklı hatalar minimum seviyeye gelmiş olacaktır.en_US
dc.description.abstractIn today's businesses, where competition conditions are increasingly intense, costs are being questioned in more detail every day and it is of great importance to use lean techniques effectively. Implementation of lean techniques in the logistics sector or increasing efficiency and effectiveness depend on occupancy rates and route minimization. In other words, the development of information technologies and the establishment of information networks are among the main targets in the sector. It is very important to establish a good coordination between the company and the customers in line with the realization of the IT targets and to provide ease of use for everyone. In the study, a Management Information System application was made for a logistics company. The company is engaged in road transport. Road transport is the most widely used mode of transport. For this reason, companies engaged in road transport under competitive conditions want to take themselves to a higher level. An effective communication with customers also affects the end-to-end logistics process. It is aimed to develop an automation system that is integrated into websites in order for the logistics company to carry out the business with customers more effectively, faster and in a digital environment. The study was implemented using the SDLC Model. The analysis study was completed by conducting face-to-face interviews with the SERQUAL survey model and logistics company employees. As a result of the analysis study, the Axure RP 8 Team program, which is a program where more than one person can design at the same time, was used by the analysis team for the prototype study of the proposed system design. With the realization of the designed system, the customer will be able to perform the processes in which he interacts most with the company, with the developed mobile application. Customers' negative thoughts about the company and mistakes caused by lack of communication will be minimized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleSDLC modeli ile bir lojistik bilgi sistemi tasarımı ve uygulamasıen_US
dc.title.alternativeDesing and implementation of a logistics information system with SDLC modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster