Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOĞUZHAN YONCALIK
dc.contributor.authorAHMET ETÇİ
dc.date.accessioned2023-04-04T07:58:51Z
dc.date.available2023-04-04T07:58:51Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-01-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18161
dc.description.abstractBu araştırmada, ülkedeki sporla ilgili tüm faaliyet alanlarını organize eden ve yöneten Gençlik ve Spor Bakanlığı çalışanlarının halk oyunlarına yönelik nasıl bir düşüncede olduklarının ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bunun için nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Katılımcıların halk oyunlarına yönelik düşünceleri, betimlenmeye ve yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırma 2021–2022 yıllarında, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı çalışanlarıyla yüz yüze ve elektronik ortamda gönüllülük esasına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 845 kişiye ulaşılmıştır. Veri toplamak için, demografik değişkenlerin ve "Halk oyunları ……… gibidir. Çünkü …...……" cümlesinin bulunduğu iki ayrı bölümden oluşan bir form meydana getirilmiştir. Katılımcılara cevaplamaları istenen formda "Halk oyunları ………. gibidir." kısmına bir kavram, "Çünkü …...……" kısmına ise o kavram için bir gerekçe yazmaları istenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi başvurulmuştur. Katılımcıların geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması dört aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu aşamalar: 1- Adlandırma aşaması, 2-Tasnif etme ve kategori geliştirme aşaması, 3-Geçerlik ve güvenirliği sağlama aşaması ve 4-Bulguların tanımlanması ve yorumlanması aşamasıdır. Araştırmaya katılan 845 kişiden toplam 594 metafor elde edilmiştir. Bu metaforlar 5 ana kategori olmak üzere 10 alt kategoride toplanmıştır. Bu çalışmada halk oyunlarının alt kategorilerde en çok ruhsal sağlıkla ilişkilendirildiği görülmüştür. Halk oyunları insanı eğlendiren, mutlu eden ve stresini alan bir etkinlik olarak açıklanmıştır. Halk oyunlarının bakanlık çalışanları tarafından daha ziyade geçmişe ait kültürel değer olarak görüldüğü söylenebilir. Gençlik ve Spor Bakanlığı çalışanları halk oyunlarını en az sanat ile ilişkilendirmiştir. Üretilen metaforların yaklaşık % 7.2'si sanat kategorisi içindedir. Bununla birlikte metaforları oluşturan kavramların yaklaşık % 8.5'i sporla ilgilidir. Bu bilgilerden çıkarılabilecek sonuç; araştırmaya katılan Gençlik ve Spor Bakanlığı çalışanlarının büyük bir çoğunluğunun (% 82) halk oyunlarını sanat ve spor alanı içinde görmediğidir. Halk oyunları, bakanlık çalışanları tarafından tarihi ve kültürel değeri olan, insanın ruh sağlığına iyi gelen, sosyal birlikteliği sağlayan bir etkinlik olarak görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to reveal how the employees of the Ministry of Youth and Sports, who organize and manage all sports-related activities in the country, think about folk dances. For that purpose, the phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The thoughts of the participants on folk dances were tried to be described and interpreted. The research was carried out in 2021-2022 Academic Year. It was carried out on a voluntary basis with the employees of Turkish Republic Ministry of Youth and Sports, face-to-face and electronically. In this context, 845 people were reached. In order to collect data, a form consisting of two separate parts was developed with demographic variables and the sentence "Folk dances are like ………. because …………". In the form that the participants were asked to answer, they were asked to write a concept to complete the sentence "Folk dances are like………. ." and provided a justification for that concept in the " because ………." part. Content analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used in the analysis of the obtained data. The analysis and interpretation of the metaphors created by the participants was carried out in four stages. These stages are: 1- Naming stage, 2-Classifying and category development stage, 3-Ensuring validity and reliability stage, and 4-Defining and interpreting the findings. A total of 594 metaphors were obtained from 845 people who participated in the research. These metaphors were collected in 10 sub-categories under 5 main categories. In this study, it was seen that folk dances were mostly associated with mental health sub-category among all the sub-categories. Folk dances are explained as an activity that entertains people, makes them happy and takes their stress away. It can be said that folk dances are seen as a cultural value belonging to the past by the ministry employees. The sub-category employees of the Ministry of Youth and Sports associated folk dances with the least was art sub-category. Approximately 7.2% of the metaphors created are in the category of art. Additionally, about 8.5% of the concepts that make up the metaphors are related to sports. The conclusion that can be drawn from this information is that the majority of the employees of the Ministry of Youth and Sports who participated in the research (82%) do not see folk dances in the field of art and sports. Folk dances are seen by the ministry staff as an activity that has historical and cultural value, is good for people's mental health, and provides social unity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKırıkkale Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.titleGençlik ve Spor Bakanlığı çalışanlarının halk oyunlarına yönelik oluşturdukları metaforlaren_US
dc.title.alternativeMetaphors created by the employees of the Ministry of Youth and Sports for folk dancesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster