The examination of performance characteristics of a beta‐type Stirling engine with a rhombic mechanism: The influence of various working fluids and displacer piston materials
Abstract
Fosil kökenli yakıtların rezervlerinin hızlı bir şekilde tüketilmesi, petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar, küresel ısınma, çevre kirliliği, jeopolitik gerilimler ve enerji talebindeki artış gibi sebeplerden dolayı, yenilenebilir enerji kullanımının artırılması ve fosil yakıtların daha verimli kullanılması tüm dünyada son derece önemli bir konu haline gelmiştir. Ayrıca çevre kirliliğinin ciddi boyutlara ulaşması bilim insanlarını içten yanmalı motorlar için alternatif ve temiz enerji kaynakları araştırmaya yönlendirmiştir. Özellikle dizel motorlarda bazı katkı maddeleri ile emisyonların azaltılması büyük önem taşımaktadır. Dizel motorlarda alternatif yakıt çalışmalarında farklı alkol ve biodiesel yakıt harmanlarının kullanılması çevresel ve ekonomik açıdan çok önemlidir. Bu çalışmada diesel, biodisel ve farklı alkoller kullanılarak oluşturulan yakıt karışımlarının tek silindirli, sıkıştırma ile ateşlemeli bir motorda, fossil kökenli yakıtların yerine alternatif bir yakıt olarak kullanılabilirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Increasing the use of renewable energy and using fossil fuels more efficiently have become an extremely important issue all over the world due to reasons such as the rapid consumption of fossil fuel reserves, fluctuations in oil prices, global warming, environmental pollution, geopolitical tensions and an increase in energy demand. In addition, the serious environmental pollution has led scientists to search for alternative and clean energy sources for internal combustion engines. Especially in diesel engines, it is of great importance to reduce emissions with some additives. The use of different alcohol and biodiesel fuel blends in alternative fuel studies in diesel engines is very important in terms of environmental and economic aspects. In this study, it was aimed to investigate the usability of fuel mixtures formed by using diesel, biodiesel and different alcohols as an alternative fuel instead of fossil fuels in a single cylinder, compression ignition engine.
Collections
- KKÜ Projeleri [910]