Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Sibel
dc.contributor.authorEren, Durdane İpek
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:30Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCHiKlorzicOIkybFdjQOC8IGfesvud1211XQrlzeERI2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18389
dc.description.abstractBu çalışma T.C. Milli Eğitim Bakanlığı değerler eğitimi programında yer alan on kök değerin, lise öğrencilerinin düşünce ve davranışlarına aktarılmasında Beden Eğitimi ve Spor dersinin katkısını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale ilinde bulunan devlet ve özel okullarda öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 262 kız ve 197 erkek öğrenci olmak üzere toplam 459 ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket yüz yüze ve çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 24 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Betimsel veriler yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama (??? ) değerleri kullanılarak yorumlanmış; iki ayrı kümenin verdiği cevapların analizinde Independent Sample t-test (Bağımsız Örneklem t-test), çoklu grup karşılaştırmalarında One-Way ANOVA (tek yönlü varyans analizi) testi; ANOVA testlerinde farklılık yaratan grupları belirlemek için Tukey HSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin başta vatanseverlik olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programında yer alan on kök değerin tamamını kazandırmada Beden Eğitimi ve Spor dersinin yüksek düzeyde katkı sağladığına inandıkları; dersin kök değerleri kazandırdığına ilişkin inanç düzeyinin cinsiyete göre değişmezken; devlet okulunda okuyanlarda, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde, 12. sınıflarda, okul takımında yer alanlarda, lisanslı spor yapanlarda ve branşı Uzakdoğu sporları olan öğrencilerde farklılaştığı ve görüşlerin daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ekonomik düzey, lisanslı olarak spor yapma yılı, ailede spor yapan yakını olma durumu ve anne-baba eğitim düzeyi ile Beden Eğitimi ve Spor dersinin değerlerin kazanımına ilişkin görüşleri arasında da anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out by T.C. It was conducted to investigate the contribution of the Physical Education and Sports course in transferring the ten root values included in the values education program of the Ministry of National Education to the thoughts and behaviors of high school students. The sample of the study consists of a total of 459 secondary school 9th, 10th, 11th and 12th grade students, 262 girls and 197 boys, who are studying in public and private schools in Kırıkkale province in the 2020-2021 academic year and voluntarily participated in the research. A descriptive survey model was used in the research. The questionnaire developed by the researcher was administered face-to-face and online. The data obtained from the research were analyzed using the SPSS 24 program. Descriptive data were interpreted using percentage (%), frequency (f) and arithmetic mean (??? ) values; Independent Sample t-test (Independent Sample t-test) in the analysis of the answers given by two separate clusters, One-Way ANOVA (one-way analysis of variance) test in multi-group comparisons; Tukey HSD Multiple Comparison Test was used to determine the groups that made a difference in ANOVA tests. As a result, the students believed that the Physical Education and Sports course contributed to a high level in gaining all the ten core values included in the curriculum of the Ministry of National Education, especially patriotism; While the level of belief that the course brings root values does not change according to gender; It has been determined that students who study in public schools, Imam Hatip High School students, 12 th graders, those who take part in the school team, those who play licensed sports and students whose branch is Far East sports differ and the opinions are more positive. In addition, it has been determined that there is a significant difference between the economic level, the year of doing sports under license, the status of having a relative who does sports in the family, the education level of the parents, and the views of the physical education and sports course on the acquisition of values.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor dersinin değerler eğitimine katkısının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the contribution of physical education and sports course to values educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorEren, Durdane İpek
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid741731en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster