Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöse, Esra Karabağ
dc.contributor.authorYazici, Elif Sena
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:43Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiKfF6haMYfpzful8bPOaMkvIcfCxTJdp5FYQ5IR0WrgQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18453
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin, öğretmenlik mesleği imaj, mesleki motivasyon ve örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmaya, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan ve tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 369 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Öğretmenlik Mesleğinin İmajı Ölçeği, Öğretmen Mesleki Motivasyonu Ölçeği, Örgütsel Bağlılık Ölçeği (Organizational Commitment Scale) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin mesleki motivasyonları ve mesleki imaj algıları yüksek düzeyde; örgütsel bağlılık algılarının ise orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin mesleki imaj algılarının, motivasyonlarının ve bağlılıkları katılımcıların demografik değişkenlerine göre öğretmenlerde cinsiyet, çalışılan okul türü (özel-devlet), mesleki kıdem ve eğitim durumu ile ilgili farklılığa rastlanmamıştır. Araştırma bulgularında, öğretmenlerin mesleki imaj düzeyleri ile mesleki motivasyonları arasında orta seviyede, örgütsel bağlılık ile mesleki motivasyon arasında ve örgütsel bağlılık ile mesleki imaj algı düzeyleri arasında ise düşük düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarını yükseltmeye yönelik çalışmalar önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the teachers' levels of teaching profession image, professional motivation and organizational commitment and to examine the relationships between these concepts. 369 teachers working in primary, secondary and high schools and determined by random sampling method participated in the research designed in relational screening model. As a data collection tool in the research; According to Teachers' Views, Image of Teaching Profession Scale, Teacher Professional Motivation Scale, and Organizational Commitment Scale were used. Correlation and multiple linear regression analysis with descriptive statistics were used in the analysis of the data. In the study, teachers' professional motivation and professional image perceptions were high; organizational commitment perceptions were found to be moderate. According to the demographic variables of the teachers' professional image perceptions, motivations and commitments, no difference was found in terms of teachers' gender, type of school (private-state), professional seniority and educational status. In the research findings, it was determined that there was a moderate relationship between teachers' professional image levels and their professional motivation, a low level relationship between organizational commitment and professional motivation, and between organizational commitment and professional image perception levels. In line with the results, studies are recommended to increase teachers' perceptions of organizational commitmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin mesleki imaj algıları, motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relations between teachers' professional image perceptions, motivations, and organizational loyaltyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorYazici, Elif Sena
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid760534en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster