Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöse, Esra Karabağ
dc.contributor.authorÖzlü, Sinan
dc.date.accessioned2023-10-02T20:56:44Z
dc.date.available2023-10-02T20:56:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg4ta-R1TzmRm1WzTK4Cv6SW-FHVUfqwnWpuqQn4PK4GW
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18458
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmen sınıf liderliğine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemini Çankırı ilindeki ortaokul ve liselerden 241 öğretmen, 518 öğrenci ve 280 öğrenci velisi oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak; "Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğretmen Formu", "Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğrenci Formu" ve "Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Veli Formu" kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, gruplar arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacıyla t-testi ve tek yönlü varyans analizi, fark kaynaklarını belirlemek amacıyla Tukey ve Tamhane's testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularında öğretmen sınıf liderliği katılımcıların demografik değişkenlerine göre öğretmenlerde cinsiyet, okulda çalıştıkları süre, okuldaki öğretmen sayısı, öğrencilerin sosyoekonomik düzeyine göre anlamlı farklılık gösterirken; öğretmenlerin eğitim durumu, kıdem yılları, okuldaki öğrenci sayısı, branş, hizmet içi eğitim sayısı, okulun başarı durumu ile ilgili farklılığa rastlanmamıştır. Velilerde; cinsiyet, eğitim durumu, başka okullara göre okulun başarı durumu, öğrencilerin ekonomik durumunun bazı alt boyutları ile ilgili anlamlı farklılık tespit edilirken; velilerin çocuk sayısı, velilerin okulda velisi oldukları çocuk sayıları, öğrencilerin sınıf seviyeleri ve gelir durumları ile ilgili farklılığa rastlanmamıştır. Öğrencilerde okul türü, öğrencilerin sınıf seviyesi, öğrencilerin başarı durumu, okulun başarı durumu, öğrencilerin genel ekonomik durumu, okulun öğrenci sayısı, okulun öğretmen sayısı, özürsüz devamsızlık durumları bazı alt boyutları ile ilgili anlamlı farklılık gösterirken; cinsiyet ve not ortalamaları değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin sınıf ve okul düzeyindeki etkinliğini artıracak, uzmanlık alanlarını genişletecek konularda desteklenmesi ve inisiyatif alanlarının arttırılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Öğretmen Liderliği, Öğretmen Sınıf Liderliğien_US
dc.description.abstractThis research was conducted to examine the views of teachers, students and parents on classroom leadership comparatively. The sample of the study, which was designed in the scanning model, consisted of 241 teachers, 518 students and 280 students' parents from secondary and high schools in Çankırı. As a measurement tool in the research; "Teacher Class Leadership Scale Teacher Form", "Teacher Class Leadership Scale Student Form" and "Teacher Class Leadership Scale Parent Form" were used. In the analysis of the data, in addition to descriptive statistics, t-test and one-way analysis of variance were used to determine the differences between groups, Tukey and Tamhane's tests were used to determine the sources of difference. In the research findings, while teacher classroom leadership differs significantly according to the demographic variables of the participants, according to the gender of the teachers, the time they work at the school, the number of teachers in the school, and the socioeconomic level of the students; There was no difference in the education level of teachers, years of seniority, number of students in the school, branch, number of in-service training, and success of the school. In parents; While a significant difference was found in some sub-dimensions of gender, educational status, school success compared to other schools, and economic status of students; No difference was found regarding the number of children of the parents, the number of children that the parents are parents of at school, the grade levels and income levels of the students. While there are significant differences in some sub-dimensions of the type of school, the grade level of the students, the success of the students, the success of the school, the general economic situation of the students, the number of students in the school, the number of teachers in the school, unexcused absences; No significant difference was found according to gender and grade point average variables. In line with the results, it is recommended to support teachers in subjects that will increase their effectiveness at class and school level, expand their fields of expertise, and increase their areas of initiative. Keywords: Teacher, Teacher Leadership, Teacher Class Leadershipen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen sınıf liderliğine ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeA comparative examination of teacher, student and parent opinions on teacher's class leadershipen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzlü, Sinan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid707936en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster