Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilican, Kader
dc.contributor.authorSilsüpür, Türkan
dc.date.accessioned2023-10-02T20:57:02Z
dc.date.available2023-10-02T20:57:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiMaI5A53zWgC28l6el1rYD7vJmM8xyS8Etm4oKLExTn3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18529
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin araştırma – sorgulamaya dayalı öğretim stratejisine yönelik öz-yeterliklerinin, çeşitli değişkenlere göre incelemek ve sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Bitlis'in Güroymak ilçesinde devlet okullarında çalışan öğretmenler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için nicel ve nitel veriler birlikte kullanılarak karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı için 310 öğretmene "Araştırma Sorgulama Temelli Fen Eğitimi Anketi" ölçeği, uygulanmıştır. Söz konusu anket iki bölümden olulmaktadır. Birinci bölüm "Sorgulama Dayalı Fen Öğretimi Öz-Yeterlik Ölçeği" ve ikinci bölüm demografik soruların yer aldığı "Kişisel bilgi formu" şeklindedir. Araştırmanın nitel kısmında, öğretmenlerin araştırma sorgulama öğretim stratejisine ilişkin görüşleri derinlemesine incelemek amacıyla altı sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Veri analizi nicel ve nitel analiz yöntemleri uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 23.0 paket programında analiz edilmiştir: çalışmada ikili grupların karşılaştırılmasında Mann Whitney-U testi, üç ve daha fazla grubun karşılaştırılmasında Kruskal Wallis-H testi uygulanmıştır. Araştırmada verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini ölçmek için Kolmogorow-Smirnov testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel veri analizi kısmında ise, görüşme analizi için kod ve kategoriler oluşturulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinde cinsiyet ve yaşlarına göre anlamlı farklılık görülmezken, laboratuvar deneyim durumları, lisans fen bilimleri derslerindeki başarı notu ve lisede almış oldukları fen alanı derslerindeki başarı notu değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmüştür. Ayrıca görüşmeye katılan öğretmenler, araştırma sorgulama yönteminin öğrenci üzerinde bilgiyi kalıcı hale getirdiği ve eleştirel düşünme becerisi kazandırdığı konusunda fikir birliği sağlamışlardır.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine the classroom teacher's self-efficacy for inquiry-based teaching strategy according to various variables and to determine the views of classroom teachers on inquiry-based teaching. The study was conducted with classroom teachers in Güroymak where was a rural area of Bitlis in Turkey in 2020-2021.To collect data for the study, mixed research method was used. For the quantitative part of the research, "Research Inquiry Based Science Education Questionnaire" was applied to 310 teachers. The survey was consisted of two parts. The first part was "Inquiry-Based Science Teaching Self-Efficacy Scale" and the second part was "Personal Information Form" including demographic questions. For the qualitative part of the study, interviews were conducted with six in-service teachers to explore teachers' views of self efficacy of teaching inquiry in-dept. Data analysis has been done by means of applying quantitative and qualitative research methods. For the quatitative part of the research, SPPSS 23.00 package program was run and Mann Whitney U test is used to compare paired groups, and Kruskal Wallis test is used to compare three or more groups. Additionally, Kolmogorow-Smirnov test was run to show the normal distribution of the data set. Regarding of the qualitative part of the research, codes and categories has been formed for the interview analysis. Findings showed no significance difference in self- efficacy levels of teachers based on gender and age but there has been significance difference based on the experience in laboratory applications, success level in undergraduate courses on science. Moreover, all teachers showed agreement on impact of inquiry-based learning on long-term learning and critical thinking skills of the primary students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin araştırma - Sorgulamaya dayalı öğretime yönelik öz-Yeterlik inançlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of in- Service primary teachers' self-efficacy beliefs on inquiry-based teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKKÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorSilsüpür, Türkan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid762683en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster