Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMEHMET ÖÇALAN
dc.contributor.authorMİLAY BÖYTER
dc.date.accessioned2023-11-08T06:07:14Z
dc.date.available2023-11-08T06:07:14Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-03-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18663
dc.description.abstractBu çalışma, Kırıkkale ilinde görevli öğretmenlerin serbest zaman okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan, tarama modelinde, betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya Kırıkkale ilinde görev yapan 446 öğretmen katılmıştır. Veriler katılımcıların kişisel verilerine yönelik sorular ve Arslan (2018) tarafından geliştirilen Serbest Zaman Okuryazarlığı Ölçeği (SZOÖ) ile toplanmıştır. Betimsel istatistiklerde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama değerlerinden yararlanılmış; iki ayrı kümenin verdiği cevapların analizinde Independent Sample t-test, çoklu grup karşılaştırmalarında One-Way ANOVA; ANOVA testlerinde farklılık yaratan grupları belirlemek için LSD, HSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular öğretmenlerin Serbest Zaman Okuryazarlık düzeylerinin iyi seviyede olduğunu; cinsiyet ve görev yılına göre dağılımları arasında p<0.05 düzeyinde anlamlı farklılık gösterdiğini, branş ve okul kademesine göre ise değişmediğini; ayrıca öğretmenlerin serbest zaman tercihlerinin pasif etkinlik türlerine yönelik olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar kelimeler: Öğretmen, Serbest Zaman, Okuryazarlık, Serbest Zaman Okuryazarlığıen_US
dc.description.abstractThis study is a descriptive research in scanning model, aiming at the leisure time literacy environment in Kırıkkale province. 446 teachers working in Kırıkkale province participated in the research. It was collected by the Leisure Literacy Scale (SZOÖ) with questions for personal interpretations and Arslan (2018) according to the data. Percentage, frequency and arithmetic mean values were used in descriptive statistics; Independent Sample t-test in response analysis of two separate clusters, One-Way ANOVA in multi-group comparisons; LSD, HSD Multiple Examination Test was used to identify learning groups in ANOVA tests. The resulting use is at good levels of Leisure Literacy ranges; P<0.05 interval was the measurement determinant among the distributions according to gender and task distribution, but it did not change according to branches and school level; It also reveals that leisure time preferences are for passive activity types. Keywords: Teacher, Leisure, Literacy, Leisure Literacyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor = Sportsen_US
dc.titleKırıkkale ilinde görevli öğretmenlerin serbest zaman okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of leisure time literacy level of teachers in Kırıkkaleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster