Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFERHAT ÖZTÜRK
dc.contributor.authorESRA AKDENİZ
dc.date.accessioned2023-11-29T11:01:22Z
dc.date.available2023-11-29T11:01:22Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-03-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/18780
dc.description.abstractRus matematikçi Davydov'un perspektifi baz alınarak literatüre kazandırılan Measure Up (MU) yaklaşımı, ölçme işlemini temel alarak çocuklara erken yaşlarda cebir öğretimini amaçlamaktadır. Ülkemizde doğrudan cebir öğretimi ile ilgili kazanımlar altıncı sınıfta öğrencilere aktarılmaktadır. Bu çalışmada, ortaokul matematik dersi öğretim programında belirtilen sınıf seviyesinden farklı olarak 5. sınıf öğrencilerine MU yaklaşımı ile ders kitabındaki etkinlikler kullanılarak erken dönemde gerçekleştirilen cebir öğretiminin, cebirsel ifadeler konusundaki başarıya ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklemini, Kırıkkale'nin merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunun beşinci sınıfının iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 42 öğrenci oluşturmaktadır. Yarı deneysel desen kullanılan araştırmada, altıncı sınıf cebir öğrenme alanı ile ilgili kazanımları içeren akademik başarı testi veri toplama aracı olarak uygulanmıştır. Öğretim programında kazanımlar için ayrılan ders saatleri dikkate alınarak cebir öğretimi, deney grubuna MU yaklaşımı ile kontrol grubuna ise mevcut öğretim programında belirtilen şekilde iki hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grubunun akademik başarıları artmıştır. Ancak gruplar arasında yapılan karşılaştırmada deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark elde edilmiştir. Ayrıca her iki grubun kalıcılık testi puanları karşılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Erken cebir öğretimi, measure up, ölçmeye dayalı öğretimen_US
dc.description.abstractThe Measure Up (MU) approach, which was brought to the literature based on the perspective of the Russian mathematician Davydov, aims to teach algebra to children at an early age based on the measurement operation. In our country, the outcomes related to direct algebra teaching are transferred to the students in the sixth grade. Unlike the grade level specified in the secondary school mathematics curriculum, in this study, it is aimed to examine the effect on the success and permanency on algebraic expressions of early algebra teaching by using the MU approach and the activities in the textbook to 5th grade students. In accordance with this purpose, the sample of the research consists of 42 students studying in two different branches of the fifth grade of a state secondary school located in the center of Kırıkkale. In the research using quasi-experimental design, the academic achievement test, which includes the outcomes related to the sixth grade algebra learning field, was applied as a data collection tool. Considering the course hours allocated for the outcomes in the curriculum, algebra teaching was carried out with the MU approach in the experimental group and as specified in the current curriculum in the control group for two weeks. According to the findings, the academic achievement of the experimental and control groups increased. However, in the comparison between the groups, a statistically significant difference was obtained in favor of the experimental group. In addition, the permanency test scores of both groups were compared and a significant difference was found in favor of the experimental group. Keywords: Early algebra teaching, measure up, measurement-based teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırıkkale Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik eğitimi = Mathematics educatioen_US
dc.titleErken dönem cebir öğretiminde Measure Up yaklaşımının 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of Measure Up approach on the academic success of 5th grade students in early term algebra teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster