Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkuş, Leyla
dc.contributor.authorÖzdemir, Soner Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:51Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:51Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationErkuş, L., Özdemir, S. M. (2010). Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(38), 118 - 133.en_US
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNU9UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/204
dc.description.abstractBu araştırmada eğitim fakültelerinin akreditasyon sürecine hazır olma durumuna ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri ve görüşlerin cinsiyet, unvan ve idari görevi olup olmama durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve ODTÜ eğitim fakültelerinde görev yapan 161 öğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışmanın bulgularına göre, öğretim elemanları genel olarak akreditasyon sürecine fakültelerinin daha çok öğrenci boyutu yönünden hazır olduğunu düşünürlerken, fakültelerinin akreditasyona hazır olması konusunda ise diğer boyutlar (öğretim elemanı, fakülte, fakülte-okul işbirliği, tesisler, kütüphane ve donanım, yönetim, kalite güvencesi) yönünden kararsız tutum sergilemişlerdir. Çalışmada ayrıca, öğretim elemanlarının görev yaptıkları eğitim fakültelerinin akreditasyona hazır olma durumuna ilişkin görüşleri sadece "tesisler, kütüphane ve donanım" yönünden cinsiyet ve unvana gore anlamlı düzeyde farklılıklar gösterirken, diğer boyutlardaki görüşler arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the views of academics in faculties of education regarding whether the faculties of education are ready for accreditation process or not and whether there are significant differences among their views according to their gender, title and having an administrative position or not were examined. The descriptive survey model was used in the study. 161 academics who worked in Faculties of Education in Ankara University, Gazi University and Middle East Technical University constituted the sample of the study. According to the findings of the study, while the academics thought that their faculties are ready for accreditation in terms of "student dimension", they exhibited hesitant attitudes regarding whether their faculties are ready or not in terms of other sub-dimension ("the academic staff", "faculty", "faculty-school cooperation", "facilities, library and equipment", "administration" and "quality assurance"). In the study, whilst there were significant differences in the opinions of the academics related to ,,facilities, library and equipment" dimension in terms of gender and title, there were no significant differences in the opinions of the academics regarding the other sub-dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitim Fakültelerinin Akreditasyon Sürecine Hazır Olma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAccreditation Process Of The Education Faculty Teaching The First Time Of Ready Features Of Elements Evaluationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage118en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster