Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçayır, Murat
dc.contributor.authorAkçayır, Gökçe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:57Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAkçayır, M., Akçayır, G. (2016). Yabancı Dil Öğretiminde Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kelime Öğrenimine Ve Kalıcılığa Etkisi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 331 - 345.en_US
dc.identifier.issn1307-5500
dc.identifier.issn2149-0643
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJd056a3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/249
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yabancı dil I dersi için geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) uygulamasının, üniversite öğrencilerinin kelime öğrenimine ve kalıcılığına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada yöntem olarak kontrol gruplu ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 91 (42 deney, 49 kontrol) üniversite birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Katılımcılar kontrol ve deney grubu olmak üzere iki gruba ayırılmıştır. Veri toplama aracı olarak New Headway Intermediate Tests kitabından hazırlanan çoktan seçmeli sorular kullanılmıştır. Uygulama toplamda sekiz hafta sürmüştür. Elde edilen analiz sonuçları AG uygulamalarının kelime öğreniminde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir. AG teknolojisi sadece öğrencilerin kelime öğreniminde olumlu katkı sağlamamış, aynı zamanda öğrenilen kelimelerin kalıcılığını da sağlamıştır. Çalışmada son olarak ileriki araştırmalara yönelik önerilerde geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study investigated the effects of the use of augmented reality (AR) in foreign language I course on university students' vocabulary learning and retention. A quasi-experimental pre-test/post-test control group design was employed. The participants were 91 (42 experimental, 49 control) first-year public university students. They were assigned to either an experimental or a control group. A multiple- choice test was developed by Headway Intermediate Tests was used as a data collection tool. The experimental process took eight weeks to complete. According to the findings AR applications has a positive effect on vocabulary learning. AR technology both improved the students' vocabulary learning and help them to remember English words. Some suggestions have made for further applications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYabancı Dil Öğretiminde Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kelime Öğrenimine Ve Kalıcılığa Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Augmented Reality Applications in Foreign Language Learning on Vocabulary Learning and Retentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage331en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.relation.journalKafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster