Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Yunus Bahadır
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:06Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationGüler, Y. B. (2014). Müşteri Odaklılık, Marka Güvenilirliği Ve Yerel Perakende Sadakati İlişkisi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(2), 225 - 246.en_US
dc.identifier.issn1303-1279
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjMU5qTXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/307
dc.description.abstractBüyüyen ve rekabetin arttığı perakendecilik sektöründe, ulusal ve uluslararası firmalara karşı mücadele etmeye çalışan yerel organize perakendeciler bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Araştırma ile yerel organize gıda perakendecilerinin özellikle müşteri odaklılık ve marka güvenilirliği gibi değişkenlerle yerel perakende sadakatini ne düzeyde sağlayabilecekleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma Kırıkkale İlindeki 3 yerel organize gıda perakendecisine ulaşılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada işletme çalışanları ve müşterileri ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programı ile analize tabi tutularak bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yerel perakende sadakati, etnosentrizm ve olumlu durumlardaki sadakat ve olumsuzluklara rağmen sadakat şeklinde iki ayrı alt faktör grubuna ayrılmaktadır. Müşteri odaklılık ve marka güvenilirliğinin sadakat üzerine etkisi incelendiğinde, özellikle marka güvenilirliğine yönelik doğru ve dürüst yaklaşımlardan oluşan alt faktör grubunun yerel perakende sadakatinin etnosentrizm ve olumlu durumlardaki sadakat alt faktör grubu ile paralellik gösterdiği ortaya konulmaktadır. Müşteri odaklılık kavramının ise yerel perakende sadakati ile çok fazla ilişkili olmadığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe Relation Among Customer Orientation, Brand Reliability and Local Retail Loyalty The main subject of this study is the local organized retailers which are competing with national and international companies in the ever-growing and increasingly competitive retail industry. This study seeks to determine the extent to which local organized retailers can achieve local customer loyalty using variables such as customer orientation and brand reliability. The study was conducted with the participation of the three organized local food retailers in Kirikkale. Face to face survey is conducted with employees and customer of the firms. The collected data is interpreted by analyzing with statistical package program. According to the results of this study, local retail loyalty is divided into the following two sub-groups: ethnocentrism and loyalty in favorable conditions and loyalty despite unfavorable conditions. When the impact of customer orientation and brand reliability were examined, it was found that the subgroup characterized by proper and honest approaches to brand reliability shows parallelism with the ethnocentrism and loyalty in favorable conditions factor sub-group. It is seen that customer orientation is not related with local retail loyalty so muchen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleMüşteri Odaklılık, Marka Güvenilirliği Ve Yerel Perakende Sadakati İlişkisien_US
dc.title.alternativeThe Relation Among Customer Orientation, Brand Reliability And Local Retail Loyaltyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.relation.journalCumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster