Show simple item record

dc.contributor.authorBozacı, İbrahim
dc.contributor.authorDurukan, Tülin
dc.contributor.authorGökdeniz, İsmail
dc.date.accessioned2020-06-25T14:33:13Z
dc.date.available2020-06-25T14:33:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBozacı, İ., Durukan, T., Gökdeniz, İ. (2012). Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 47(2), 30 - 46.en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM01UWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/344
dc.description.abstractSatın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin çoğu yaşadıkları sorunları firmaya iletmek yerine sessiz kalma, firmayı terk ederek cezalandırma, çevresine olumsuz imaj yayma gibi davranışlar sergilemekte ve müşteri sorunlarının farkına varılması ve çözülmesi zorlaşmaktadır. Dolayısı ile müşteri problemlerinin çözülmesi şikâyetlerin doğrudan firmaya ulaştırması ile mümkün olduğu görülmektedir. Bu noktada firmanın rolünün ve yapabilecekleri faaliyetlerin belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, müşterilerin şikâyetlerini firmaya iletme eğilimini etkileyen örgütsel faktörlerin belirlenmesidir. Bu doğrultuda şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörleri araştırmak amacıyla Kırıkkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak daha önceki çalışmalardan farklı ve yeni bir bakış açısı ile kurum güvenilirliği, kurum çalışanından duyulan memnuniyet, algılanan şikâyet sisteminin özellikleri, firmanın telafi politikasının olumlu algılanma düzeyi gibi “örgütsel faktörlerin” şikâyet etme eğilimi ile ilişkili olduğu ileri sürülmekte ve saha araştırması ile desteklenmektedir.en_US
dc.description.abstractComplaint management and efforts to resolve customer problems that related to purchased goods or services are expressed as an important marketing strategy. But most of customer exhibit behaviors like remaining silent, leaving company to punish firm, spreading negative image rather than communicating problems to companies and thus recognizing and solving the customer problems becomes more difficult. Therefore, solving customer problems is possible by transferring complaints directly to firms. At this point, the role of company and activities can be done by firms must be determined. The main objective of this study is determining organizational factors that affect customer complaining propensity to firm. In this direction, a survey conducted with students of Faculty of Economics and Administrative Sciences of Kirikkale University to research organizational factors affect the tendency to complain. As a result, some organizational factors like corporate reliability, satisfaction from employee, perceived complaint system characteristics, perceived company‘s compensation policy, are associated with complaining propensity and supported by field research with a new and different perspective with respect to previous studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleMüşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeOrganizational factor that affect customer complaining propensity to firmen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.journalÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record