Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğdu, Murat
dc.contributor.authorŞirin, E. Faruk
dc.contributor.authorİnce, Alparslan
dc.contributor.authorÖcalan, Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:33Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationErdoğdu, M., Şirin, E. F., İnce, A., Öcalan, M. (2014). A Study Into The Sports Participation Motivation Of The Secondary School- Students In School Teams In Different Types Of Sports. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 157 - 166.en_US
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneU1ERTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/44
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara ili merkez ilçelerdeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören ve okul takımlarında yer alan öğrencilerin, cinsiyet ve katıldıkları spor dallarına göre spora katılım motivasyonlarını ve motivasyon puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmaya, 52 farklı ortaöğretim okulundan (n9.sınıf: 139, n10.sınıf: 118, n11.sınıf: 90, n12.sınıf: 31) 278 ( X yaş 15.850.92) erkek ve 100 ( X yaş 15.770.95) kız toplam 378 öğrenci ( X yaş 15.83 0.93) gönüllü olarak katılmıştır. Spora Katılım Güdüsü Ölçeği Gill, Gross ve Huddleston (1983) tarafından geliştirilmiş ve Oyar ve ark. (2001) tarafından Türk popülasyonuna uyarlaması yapılmıştır. Bireyin spora katılım nedenlerini içeren 30 madde ve 8 alt boyuttan oluşan bu ölçek çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde, spora katılım motivasyonun da cinsiyet farklılığını test etmek için t Testi, spor dalları arasındaki farklılığı belirlemek için, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kız sporcularda spora katılımda en önemli nedenin takım üyeliği/ruhu, en önemsiz nedenin arkadaşlık olduğu; erkek sporcularda en önemli nedenin beceri gelişimi, en önemsiz nedenin arkadaşlık olduğu görülmektedir. Araştırmaya katılan ortaöğretim sporcularının spora katılım motivasyonlarında cinsiyet farklılığında, kız ve erkek sporcular arasında eğlence alt boyutunda kız sporcuların lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Ayrıca başarı/statü, arkadaşlık ve eğlence alt boyutlarında branşlar arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out whether there is a difference, based on gender and the types of sports, between sports participation motivation and the motivation scores of the students attending secondary schools in the central districts of Ankara and playing in school teams. 378 students ( X age 15.83 ± 0.93), consisting of 278 males ( X age 15.85±0.92) and 100 females ( X age 15.77±0.95), from 52 different secondary schools (n9.class: 139, n10.class: 118, n11.class: 90, n12.class: 31) voluntarily participated in the study. The study used The Sports Participation Motivation Questionnaire (1983), which developed by Gill, Gross and Huddleston and adapted to Turkish by Oyar et all (2001). The questionnaire, consisting of 30 items and 8 subscales including the reasons why individuals participate in sports, was used as the data collection tool. t test was used to analyze the gender difference in sports participation motivation and One-Way Variance Analysis (Anova) was used to determine the difference between the types of sports. Consequently, it was found out that among the girls the most important reason for the participation in sports was team spirit and the least important reason was friendship and among the boys the most important reason was skill improvement while the least important reason was friendship. The analysis to test the gender differences in sports participation among secondary school athletes, indicated a significant difference between girls and boys in favour of the former group for the subscale fun. In addition, it was found out there were significant differences between the types of sports in the subscales success/status, friendship and funen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA Study Into The Sports Participation Motivation Of The Secondary School- Students In School Teams In Different Types Of Sportsen_US
dc.title.alternativeFarkli Branşlarda Okul Takimlarinda Yer Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Spora Katilim Motivasyonlarinin Incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage157en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster