Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Ercan
dc.contributor.authorKöse, Esra Karabağ
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:54Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKorkmaz, E., Köse, E. K. (2019). Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 122 - 137.en_US
dc.identifier.issn2149-2727
dc.identifier.issn2149-2727
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFMU5qVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/637
dc.description.abstractThe aim of this study to investigate the relations between teachers'classroom leadership levels and their change tendencies. 411 teachersworking in the middle and senior high schools participated in the study. Inthe study; the Teacher Classroom Leadership Scale Teacher Form andChange Tendencies Scale were used as measurement instruments. In thestudy, descriptive statistics, correlation and regression analysis were used.Research findings show that there are positive and significant relationshipsbetween the positive dimensions of the change tendencies and classroomleadership levels of teachers. The findings revealed that entrepreneurshipin change and belief in the usefulness of change positively affect teacherclassroom leadership, while tendency of keeping the status negatively. Inline with the results, it is recommended supporting the change tendenciesand entrepreneurship of teachers by expanding the right of initiative at theschool and classroom level.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliğidüzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelininkullanıldığı araştırmaya, ortaokul ve liselerde görev yapan ve tesadüfiörnekleme yoluyla belirlenen 411 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak; Değişim Eğilimleri Ölçeği ve Öğretmen Sınıf LiderliğiÖlçeği Öğretmen Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimselistatistikler ile korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma bulguları, değişim eğilimlerinin pozitif boyutları (değişimdegirişimcilik ve değişimin yararına inanma) ile öğretmen sınıf liderliğidüzeyleri arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkiler olduğunugöstermektedir. Bulgular, öğretmenlerin değişimde girişimcilik ve değişiminyararına inanma eğilimlerinin öğretmen sınıf liderliğini olumlu etkilediğini,statükoyu koruma eğilimlerinin ise olumsuz etkilediğini ortaya koymuştur.Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin okul ve sınıf düzeyindeki inisiyatifalanlarının genişletilerek değişim ve girişimcilik eğilimlerinin desteklenmesiönerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleRelationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levelsen_US
dc.title.alternativeÖğretmenlerin Değişim Eğilimleri ile Sınıf Liderliği Düzeyleri Arasındaki İlişkileren_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster