Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElkatmış, Metin
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:55Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationElkatmış, M. (2013). 1998 Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi programı ile 2010 vatandaşlık ve demokrasi eğitimi programlarının karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 59 - 74.en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU9UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/645
dc.description.abstractBu çalışmada 1998 yılından 2010 yılına kadar okutulan 7 ve 8. sınıf Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi (VİHE) ders programı ile 2010 -2011 eğitim -öğretim yılında uygulamaya giren 8. sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi (VDE) ders programlarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda eğitim programlarının temel ögeleri olan hedef-kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ile değerlendirme boyutları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konmuştur. Bu çalışmada, nitel araştırmalarda veri toplama yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, 1998 programının bilgi temelli yerel vatandaşlar yetiştirmeyi hedeflerken, 2010 programının ise beceri ve değerleri ön plana alarak aktif, katılımcı bir dünya vatandaşı yetiştirmeyi hedefle diği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this dissertation, it is aimed to compare and contrast the 8 th class Citizenship and Human Rights Ed ucation syllabus taught from 199 8 until 2010 and 8 th class Citizenship and Democracy Education which has been carried into practice in 2010 -2011 educational year. In this regard, similarities and differences between the key elements of educational programs such as goal-acquisition, content, learning -teaching progress and the assessmen t dimensions were presented. In this study, as one of the data acquisition methods at qualitative researches, the document review method was utilized . Thus, while the 1998 p rogramme aimed to form nation -wide Turkish citizens, 2010 programme aims to develop a global citizenship identity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title1998 Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi programı ile 2010 vatandaşlık ve demokrasi eğitimi programlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe comparison of 1998 citizenship and human rights education syllabus and 2010 democracy education teaching programen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster