Show simple item record

dc.contributor.authorMelanlıoğlu, Deniz
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:55Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationMelanlıoğlu, D. (2011). The Evaluation of Primary School Turkish curriculum in terms of “listening types”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 65 - 78.en_US
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM09UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/649
dc.description.abstractDinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Dinleyicinin ilgi ve ihtiyaçları, konunun önemi gibi unsurlar dinlemeyi şekillendirmesi bakımından önemlidir. Bu unsurlar, dinleme faaliyetini farklılaştırır ve değişik dinleme türlerinin ortaya çıkarır. Dinleme türlerine yönelik literarürde pek çok sınıflama olduğu dikkat çekmektedir. Literatürdeki bu çeşitlilik, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7 ve 8. Sınıflar)’na da yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretim programını dinleme türleri bakımından değerlendirmektir. Çalışma sonucunda programda yer alan dinleme türlerine yönelik tasnifin yeterli olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe processes in the listening process differ in terms of the material and the purpose of listening. Such factors as the listener's interests and needs as well as the topic are significant in shaping listening. These factors produce variety in listening activities and enable the presence of various listening types. It can easily be noticed that there are many classifications of listening types in the literature. This variety in listening is reflected in the Primary School Turkish Curriculum and Guide (for 6th, 7th, and 8th grades). The aim of this study was to assess the Turkish curriculum in terms of listening types. As a result of the study it is determined that classification of types of listening in curriculum is insufficient.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Evaluation of Primary School Turkish curriculum in terms of “listening types”en_US
dc.title.alternativeİlköğretim Türkçe öğretim programının “dinleme türleri” bakımından değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record