Show simple item record

dc.contributor.authorBozacı, İbrahim
dc.date.accessioned2020-06-25T14:40:56Z
dc.date.available2020-06-25T14:40:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBozacı, İ. (2015). Müşterinin Gizlilik Davranışları ile İlişkili Faktörlerin Belirlenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(3), 612 - 633.en_US
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU16TTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/655
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı müşterinin gizlilik algılamaları ve tutumları ile gizlilik davranışları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile anket gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçları müşterinin gizlilikle ilgili algılama ve doğrudan pazarlama kanallarına ilişkin tutumlarının, müşterinin işletmelere bilgi sağlamama, engelleme ve satın alımda bulunmama gibi davranışlar ile yakından ilişkili olduğunu göstermektedir. Ayrıca müşterinin demografik özelliklerine bağlı olarak gizlilik davranışlarında farklılık gözlenmemektedir. İşletmelerin müşterilere ulaşmada ve müşterilerle güven odaklı uzun dönemli ilişkiler geliştirmede, müşterinin gizlilikle ilgili risk algılamaları ve doğrudan pazarlama kanallarına karşı olumsuz tutumlarını göz önünde bulundurması ve iyileştirmesi gerektiği anlaşılmaktadıren_US
dc.description.abstractThe purpose of the research is determining the relationships among privacy perceptions, attitudes and privacy behaviors of customers. Under this framework, survey is conducted with students of Keskin Vocational High School and obtained data is subjected to analysis. Analysis results indicate that customer privacy behaviors like not providing information, blocking and not purchasing is closely related with the customer privacy risk perceptions and attitudes toward direct marketing channels. Moreover differences are not seen in privacy behavior in terms of demographics. It is understood that customers should take into consideration and heal the privacy risk perceptions and negative attitudes toward direct marketing channelsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleMüşterinin Gizlilik Davranışları ile İlişkili Faktörlerin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Factors Related with Customer Privacy Behaviorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage612en_US
dc.identifier.endpage633en_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record