Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Soner Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:00Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:00Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationÖzdemir, M. S. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787 - 816.en_US
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU9URTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/694
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları incelenmiştir. Örneklem grubunu Kırıkkale İli Merkezinde görev yapan 337 ilköğretim öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki, öğretmenlerin kendilerini en çok yeterli gördükleri alternatif ölçme ve değerlendirme araçları, gözlem, performans görevi/ödevi, öz değerlendirme ve sunum değerlendirme iken, kendilerini en az yeterli gördükleri araçlar ise yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, rubrik (dereceli puanlama anahtarı) ve tutum ölçekleridir. Ayrıca, öğretmenlerin görev yaptıkları öğretim kademesi ve kıdemlerine göre alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlik düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar varken, cinsiyet bakımından ise görüşler arasında anlamlı düzeyde farklılıklar bulunmamıştır. Öğretmenler alternatif ölçme ve değerlendirme araçları içinde en fazla tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid ve rubrik konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study examines elementary teacher competencies and inservice training needs in using alternative measurement and assessment tools. Participants included 337 elementary teachers working at schools located in central Kırıkkale. The findings showed that while teachers felt most competent in using the alternative assessment tools of observation, performance tasks, self assessment and presentations, they felt least competent in using structured grids, diagnostic trees, rubrics and attitude scales. While competency levels in using alternative assessment tools varied meaningfully with respect to the stage of school they were working at and their seniority, no such difference was found with respect to gender. Teachers stated that they needed inservice training with the alternative assessment tools of diagnostic trees, structured grids and rubrics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarıen_US
dc.title.alternativeElementary teacher competencies and inservice training needs in alternative measurement and assessment toolsen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage787en_US
dc.identifier.endpage816en_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster