Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 70, listelenen: 1-20
-
14 – 35 yaş arası futbolcularda zihinsel dayanıklılık ile duygusal zekâ arasındaki ilişkiler
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Düğer, Muhammed Abbas, "14 – 35 Yaş Arası Futbolcularda Zihinsel Dayanıklılık ve Duygusal Zekâ Arasındaki İlişkiler", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırmanın amacı, 14- 35 yaş arasındaki futbolcuların zihinsel ... -
7. sınıf öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZ Kara, Havva, "7. Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançları ile Matematik Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırma 7. sınıf öğrencilerinin ... -
Bazı Avrupa ülkelerindeki yaygın eğitim uygulamalarına ilişkin halk eğitim merkezi yönetici görüşleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Bu arastırmanın amacı, gerek OECD gerekse PISA raporlarında yaygın egitim çalısmalarında ilk sıralarda olan sveç ve Finlandiya yaygın egitim sistemleri hakkında ülkemiz halk egitim merkezi yöneticilerinin görüslerini ... -
Bilgi teknolojilerinin okulda etkin kullanımı ile ilgili okul yöneticilerinin teknolojik yeterliklerinin belirlenmesi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin bilgisayar ve diğer bilgiteknolojilerini tanıma ve kullanma konusundaki yeterlikleri ile okullarında bilgiteknolojilerinin yönetim ve eğitim-öğretim süreçlerinde etkin bir ... -
Bilim ve sanat merkezi'nde eğitim alan 6. ve 7. sınıf öğrencileri ve velilerinin üstün/özel yetenek, zekâ ve akademik başarı kavramlarıyla ilgili metaforları
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Karaburçak, Seyit "Bilim ve Sanat Merkezi'nde eğitim alan 6. ve 7. Sınıf öğrencileri ve velilerinin üstün/özel yetenek, zeka ve akademik başarı kavramlarıyla ilgili metaforları", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2017. Bu ... -
Bilim ve sanat merkezlerinin amacına uygun işleyişinin merkez öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada Türkiye' de bulunan 43 Bilim ve Sanat Merkezi' nde görev yapmakta olan öğretmenlerin Bilim ve Sanat Merkezleri' nin amacına uygun işleyişi hakkındaki görüşleri ve düşüncelerinin cinsiyet, hizmet yılları, Bilim ... -
Comenius programının amaçlarına ulaşma düzeyinin programa katılan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ve Ankara ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Bu araştırma, Comenius Programının amaçlarına ulaşma düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Kırıkkale ve Ankara'da Comenius programına katılan ilköğretim ve ortaöğretim ... -
Comenıus projelerinden faydalanma konusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Bu arastırma, Comenius Projeleri'nden faydalanma konusunda okul yöneticisi ve öğretmenlerin görüslerini belirlemek amacıyla yapılmıstır. Arastırma evrenini, 2006-2007 öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde bulunan ilköğretim ... -
Cumhuriyet dönemi (1920-1950) Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Türkiye, 18. yüzyıldan günümüze değin süregelen evrensel kültüre uyumsürecinde; dünya görüşünü, tüm kurumlarını ve dolayısıyla eğitim sisteminidüzenlemeye çalışırken birtakım kültürel çatışmalar yaşamıştır ve yaşamaktadır.Modern ... -
Demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesine öğretmen ve okul yöneticilerinin katılım düzeyi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan ?DemokrasiEğitimi ve Okul Meclisleri Projesi?ne öğretmen ve okul yöneticilerinin katılımdüzeylerini tespit etmektir. Bunun için hazırlanmış olan veri toplama ... -
Eğitim amaçlı derneklerin işlevselliği: Kırıkkale ve Çorum ili örnekleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Günümüzde önemini giderek arttıran sivil toplum kuruluşları çok çeşitli örgütlenmeler adı altında kurulmuşlardır. Dernekler, vakıflar, sendikalar ve kooperatifler bunlardan başlıcalarıdır. Bu kuruluşların esas amacı, ... -
Eğitim fakültelerinin akreditasyon sürecine hazır olma durumuna ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2009)Bu araştırma eğitim fakültelerinin akreditasyon sürecine hazır olma durumlarını öğretim elemanlarının görüşlerine göre ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara'daki devlet üniversitelerinin eğitim ... -
Eğitim ve bakanlık müfettişlerinin teftiş uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Bu araştırma, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan resmi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin, eğitim ve bakanlık ... -
Hizmetiçi eğitimin emniyet teşkilatında görevli personelin iş doyumu ve performanslarına etkileri (İstanbul ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Günümüzde Emniyet Teşkilatının teknolojik gelişme ve değişmeleri takip edebilmeleri ve personeli devamlı olarak çağın gereklerine uygun eğitebilmeleri gerekmektedir. Eğitimin devamlılığı personelin yeni ve modern bilgilerle ... -
İl ve ilçe halk eğitimi planlama ve işbirliği kurullarının işlevselliği (Kırıkkale İli örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)ÖZETBu araştırmanın amacı, il ve ilçelerde yaygın eğitim faaliyetlerinin planlanması veişbirliğinden sorumlu olan İl ve İlçe Halk Eğitimi Planlama ve İşbirliği Kurulları'nınişlevsel olup olmadığını belirlemektir.Kavramsal ... -
İlköğretim aday öğretmenlerinin yetiştirilmesi sürecinin ilköğretim müfettişleri ve okul müdürlerince değerlendirilmesi: Kırıkkale ili örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim aday öğretmenlerinin yetiştirilmesi sürecinin ilköğretim okul müdürleri ve ilköğretim müfettişlerince niteliksel olarak değerlendirilmesidir.Bu araştırma nitel araştırma deseni olan olgu ... -
İlköğretim matematik öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, 3. Sınıf Matematik Öğretim Programı'nın bağlam-girdi-süreç-ürün değerlendirme modeli (CIPP) ile doküman analizi, görüşmeler ve ders gözlemleri yapılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Programın CIPP ... -
İlköğretim okul müdürlerinin planlı okul gelişimi uygulama düzeylerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin planlı okul geliştirmedüzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmen, veli ve öğrencileringörüşleri arasında anlamlı farklılık bulunup bulunmadığı sorularına ... -
İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyen faktörler (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin motivasyonlarını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Bu çalışmada ayrıca, öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecindeki motivasyonlarının ... -
İlköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik hizmetinden yararlanma düzeyleri (Antalya ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ngilizce öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlikhizmetinden yararlanma düzeyini belirlemektir. Bu amaçla ilköğretim okullarında görevyapan ngilizce öğretmenlerinin ve ilköğretim ...