Başlık için Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 46, listelenen: 6-25
-
Çocuk edebiyatı ilkeleri ışığında halikarnas balıkçısı'nın ‘yol ver Deniz' hikâyesi üzerine bir değerlendirme
(2014)Bütün yaşlara hitap eden edebî eserler, hem düşüncelerin şekillenme- sinde hem de duyguların çeşitlenmesinde oldukça önem arz etmektedir. Özel- likle hedef kitlesi çocuklar olan edebî eserler, bir yandan çocuklara edebî ... -
Determining the Psychometric Features of Reading Anxiety Scale
(Turkish Education Assoc, 2014)Reading anxiety is a reaction that is created against reading. It is one of the components that obstruct the process of transforming reading skill into a habit. For this reason, there is the necessity of knowing whether ... -
Development of want-need perception scale for primary and secondary school students
(Ankara University, 2016)In the development of the national economies, the economy education in school curricula has an important place, because students may not have received the necessary economic realities and requirements. For that reason, it ... -
Dinleme becerisine yönelik ölçme değerlendirme çalışmalarında üstbiliş stratejilerinin kullanımı
(2012)Bu çalışmanın amacı öğrencinin kendi öğrenme sürecinin farkında olması ve kendini değerlendirmesini sağlayan üstbiliş stratejilerinin, dinleme eğitiminde sürecin esas alındığı ölçme değerlendirme çalışmalarında kullanılması ... -
The effect of reader identity to the vocabulary formation of turkish learning students
(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2016)Why there is difference in teaching second or foreign language from person to person even commination is the same. For the comunication with the student in a specific language, student must know, at least, to understand ... -
Ermeni Tehciri’Nin 100. Senesinde Öğretim Programlarımızda Ermeni Meselesi
(2015)Bu araştırmanın amacı, Türkiyeyi özellikle her sene nisan ayında uluslararası alanda meşgul eden Ermeni Meselesine, öğretim programlarımızda ve ders kitaplarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir değerlendirme ortaya ... -
Farklı yazı stillerinin okuduğunu anlama sürecine etkisi
(2010)Yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlamak veya aynı zamanda seslere çevirmek okuma süreci olarak adlandırılmaktadır. Okuma süreci sırasında okumayı etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bunlar ... -
H.1131-1132/M.1718-1720 tarihli amasya şer'iyye sicilinin tanıtımı ve fihristi
(2013)Osmanlı Tarihinin en önemli arşiv kaynaklarından birisi Şeriyye sicilleridir. Şeriyye sicillerinde, devlet merkezi ile olan yazışmalar halk dilekleri, fermanlar, ilamlar, hüccetler, beratlar vs. gibi konulara ait bilgilerin ... -
Makedonya’da İlköğretim 7. Sınıfta Öğrenim Gören Türk Öğrencilerin Konuşma Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
(2018)Tarih boyunca Makedonya, değişik isimlerle tanınmış ve bir kültür mozaiği görünümü sergilemiştir. Coğrafi sınırları, sosyolojik yapısı, dini çeşitliliği ile her daim dikkat çeken ve karışık bir bölge olan Makedonya, Türk ... -
Meb yayınları 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dil öğrenme alanlarına ve taksonomiye göre değerlendirilmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen öğrenme alanlarına ve Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Çalışmada doküman ... -
Multiculturality concept and its reflections on education: The case of Turkey
(Eyup Artvinli, 2018)The current study investigated the multiculturality attitudes of high school students using the Multiculturality Attitude Scale. The determination of the dynamics affecting students' multiculturality attitudes will provide ... -
Okulöncesi Çocuklarında Doğa Algısı
(2019)Erken çocukluk dönemi doğa sevgisi ve doğa bilincinin kazandırılacağı kritik bir dönemdir. Erken yaşlarda doğa ileetkileşim; çocuğun sağlıklı gelişiminin yanı sıra doğaya karşı farkındalık, bağlılık ve ekolojik sorumluluğun ... -
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
(2014)Okumaya karşı geliştirilen bir tepki olan okuma kaygısı, okuma becerisinin unsurlardan biridir. Bu nedenle öğrencinin okuma kaygısına sahip olup olmadığının bilinmesi, sahipse kaygı düzeyinin belirlenmesi gerekir. Bu ... -
Okunabilirlik ve ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabındaki düz yazı metinlerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan düz yazı metinlerini, metin seçiminde dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri olan okunabilirlik açısından değerlendirmektir. Çalışmada Millî ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Stratejileri ÖlçeğiNin Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması
(2016)Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme becerilerine yönelik kullandıkları dinleme öncesi, sırası ve sonrası stratejileri kullanma durumlarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. ... -
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2014)Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri ... -
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Bilgilendirici Metinlerin Değer İletimi Açısından İncelenmesi
(2016)Dil öğretiminin temel kaynakları olan metinler, öğrencilere Türkçeyi etkili bir şekilde kullanmayı öğretmenin yanında insanı insan yapan milli, manevi ve evrensel değerlerin benimsetilmesinde en sık kullanılan araç olma ... -
Öğrencilerin vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
(2014)Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde vatandaşlık bilincini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerinin bir değerlendirmesini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin temel alındığı bu çalışmada veri toplama aracı ... -
Öğretmen Adaylarının Türkçe Kavramına İlişkin Metaforları
(2013)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türkçeyle ilgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (Fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ... -
Öğretmen Adaylarının Türkiye’ye Komşu Ülkelere İlişkin İmajları
(2020)Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Türkiye’ye komşu ülkeler hakkındaki algıları, görüşleri ve coğrafi bilgi temelinde yeterliliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilen ...