Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Serkan
dc.contributor.authorKeser, Hafize
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:21Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationÇelik, S., Keser, H. (2010). Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 149 - 170.en_US
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFek5qYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/833
dc.description.abstractBu araştırma, öğrencilerin veri yönlendirmeli öğrenme (VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin yabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına etkilerini çevrimiçi öğrenme ortamlarında gezinme kayıtları bağlamında araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008– 2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarına çevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeği ve ilişkili sözcük bilgisi ölçme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kısmi korelasyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğrenme yönetim sisteminde bulunma süreleri ile sözcük ve ilişkili sözcükleri edinimleri arasındaki ilişki bakımından, bulgulara dayalı olarak öğrencilerin sistemde bulunma süreleri arttıkça, sözcük bilgisi düzeyi ile ilgili ölçümlerden elde ettikleri puanlarda artış olduğu gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe current study investigated the relationship between students‘ lexical competence and their logs of online corpora embedded to a learning management system. The participants of the study were 68 undergraduate students enrolled in a medical school at a Turkish state university. The instruction was delivered through Moodle. The data collection instruments were a vocabulary knowledge scale and a collocation test both revealing ideal reliability and validity indices. Partial correlation was conducted to analyze the data. Findings revealed that there was a positive correlation between the durations of language learners‘ navigations of online corpora and their acquisitions of academic words and prepositional phrases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe correlation between learners’ logs of navigations through online corpora and lexical competenceen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster