Kokoç, MeldaErsöz, Süleyman2025-01-212025-01-2120201308-6693https://doi.org/10.21923/jesd.726227https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/399526https://hdl.handle.net/20.500.12587/22472Yükseköğretim sektörü, artan eğitim talebini karşılamak için hızla büyüyenrekabetçi bir sektör haline gelmiştir. Rekabete dayanan bir pazarda, hizmete yönelikmemnuniyetin fark yaratacağı gerçeği, üniversiteleri farklı paydaşlar tarafındanalgılanan hizmet kalitesinin çeşitli yönlerini geliştirmeye zorlamaktadır. Buçalışmada, yükseköğretim kurumlarının sunduğu hizmet kalitesine ilişkin algınınölçüldüğü akademik yayınlar incelenmiş ve bu çalışmalarda tercih edilen ya datasarlanan ölçekler analiz edilmiştir. Ek olarak, söz konusu çalışmalaryükseköğretim kurumlarının hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde dikkatealınan boyutlar ve ölçeklerin uygulandığı örneklemler açısından özetlenerekyorumlanmıştır. Bu çalışmanın, yükseköğretim kurumlarının hizmet kalitesinindeğerlendirilmesine ilişkin yapılacak olan çalışmalara yardımcı olmasıhedeflenmektedir. Ek olarak, yükseköğretim kurumlarının hizmet kalitelerinideğerlendirirken göz ardı etmemeleri gereken boyutların neler olabileceğikonusunda çerçeve oluşturması amaçlanmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıİşletmeYÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ HİZMET KALİTESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İÇİN KULLANILAN ÖLÇEK VE BOYUTLARIN ARAŞTIRILMASIReview Article841290130210.21923/jesd.726227399526